Duplicitni ping

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Květen 3 10:21:47 CEST 2001

> Dobry den,
> rozbehl jsem mikrovlnny spoj na Planet Wireless. Pri zkusebnim provozu
> jsem narazil na toto:
>
> 64 bytes from xx.xx.xx.xx: icmp_seq=35 ttl=255 time=6.9 ms
> 64 bytes from xx.xx.xx.xx: icmp_seq=36 ttl=255 time=9.6 ms
> 64 bytes from xx.xx.xx.xx: icmp_seq=36 ttl=255 time=11.3 ms (DUP!)
> 64 bytes from xx.xx.xx.xx: icmp_seq=37 ttl=255 time=6.9 ms
>
> Co to je duplicitni(?) ping?

na jednu zadost (ICMP echo request) dorazi vice odpovedi. Nastava to
naprikad v techto pripadech:
 - ping je smerovan na broadcast adresu (Windowsu se to netyka, ale
napriklad Linux a dalsi OS odpovidaji, pokud se jedna o jejich broadcast
adresu)
 - vicenasobne nainstalovany TCP/IP stack na Win9X (dela se to kvuli
nemoznosti pouzit aliasy legalni cestou)

Duplicity chodi od toho Planetu nebo od nejake stroje za nim?

>Jak jinak si mam ten zapis vysvetlit?

> Celkova ztratovost paketu je asi 5%, coz se mi na 50 metrech zda nejak
> moc.

No on ten Planet je docela shit. Normalni radia detekuji ztratu paketu a
opakuji prenos. I to ma samozrejme sve hranice ale dobry protokol je schopen
opravit ledacos.
Mozna, ze mas na trase nejake ruseni, odrazy...

D. Toman