daytime vs ntp

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Květen 3 10:28:14 CEST 2001

On Thu, May 03, 2001 at 09:52:52AM +0200, xmail listy wrote:
> Mohla by mi nějaká zasvěcená duše vysvětlit rozdíl mezi protokolem
> daytime (port 13) a protokolem ntp (port 37).

Protokol daytime je jenom "kolik mas hodin?" -> "x:y.." -> "diky" ->
"bye" ;-)

Protokol ntp je podstatne slozitejsi a presnejsi, napr. se snazi resit
i zpozdeni komunikace po siti apod.

Nejlepsi je mit v siti jeden presny NTP server a bezne stanice s nim
synchronizovat pomoci netdate (rdate) - protokolem daytime, anebo
pomoci ntpdate (klientska cast protokolu ntp).

Preji hezky den

--
   Martin Mačok
  underground.cz