ATAPi a SCSI zip mechaniky v Linuxe RH5.2

Marian Cigas hw1 na AURUS.SK
Čtvrtek Květen 3 11:25:32 CEST 2001

Mam 2 zip mechaniky v Linuxe RL5.2 kernel 2.0.36-0.7
1. scsi interna 100MB s radicom Adaptec AVA1502 s takymto nastavenim v
/etc/conf.modules:
    alias scsi_hostadapter aha152x
    options aha152x aha152x=0x140,11,7,1
2. atapi internu 250MB ku ktorej pristupujem emulaciou SCSI v lilo.conf (+
nastavenia v kerneli):
    append="hdd=ide-scsi"

Problem:
pripravil som si zip medium tymto postupom:
- fdisk /dev/sda (vytvorim novu primarnu particiu c.1 a zapisem ju na disk)
- mke2fs /dev/sda1
- tune2fs -r 0 /dev/sda1

ATAPI MECHANIKA
Tento postup som spravil s mediom v ATAPI mechanike. Potom som si
skontroloval paremetre zip media fdiskom:
-fdisk spusteny v stroji s ATAPI mechanikou mi ukaze tieto parametre:
     cylindre 1-95, bloky 97264
-fdisk spusteny v stroji s SCSI mechanikou mi ukaze tieto parametre:
     cylindre 1-96, bloky 98288
ROZNE POCTY CYLINDROV AJ BLOKOV NA TOM ISTOM MEDIU V ZAVISLOSTI OD
MECHANIKY, V KTOREJ TO PREZERAM

SCSI MECHANIKA
Dalsi pokus som spravil tak, ze to iste medium som pripravil (fdisk a
naformatovanie) v SCSI mechanike.
-fdisk spusteny v stroji s SCSI mechanikou mi ukaze tieto parametre:
     cylindre 1-96, bloky 98288
-fdisk spusteny v stroji s ATAPI zahlasil chybu - medium podla neho nie je
naformatovane

Takze si nikdy nemozem byt isty, ci data zapisane v jednej mechanike
precitam v druhom PC, pripadne ak budem data striedavo nahravat raz v jednom
stroji, potom v druhom, ci o tie data nepridem.
Pokial pouzivam media len v tej machanike, kde som ich pripravil, nie je s
tym ziaden problem, len potom pridem o vyhodu prenositelnosti dat.

Mate s tym nejake skusenosti?
maro