csacek a autodetekce kodovani

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Květen 7 11:39:19 CEST 2001

Petr Pojer wrote:

> mam dotaz k modulu csacek pro prekodovani cestiny. Mam ted na stroji
> Apache_1.3.19, csacek_2.1.
> Zajimalo by me, jestli csacek pouziva nejaky mechanismus pro auto detekci
> kodovani dokumentu ulozenych na serveru.
> V dokumentaci jsem narazil na direktivu toGUESS, ktera by mela byt
> automaticky v cinnosti, ale bud to spatne odhadne nebo vubec nefunguje.

toGUESS podle detekuje znakovou sadu podporovanou klientem, ne znakovou
sadu dostupnou na serveru.

> Me se to prozatim jevi tak, ze je treba bud uvest charsety v hlavickach
> dokumentu pomoci <META> nebo se jinak pouzije defaultCharset (tedy v mem
> pripade IL2)
> Uzivatele ale tezko donutim aby pouzivali urcite jednotne kodovani a
> odpovidat na tyto dotazy nekolikrat denne nebo primo dopisovat hlavicky neni
> velka zabava.

defaultCharset může mít každý uživatel vlastní (v .htaccess). Pokud si
uživatelé píši stránky sami v HTML, snad se jim to dá
vysvětlit/nastavit. Pokud je píší ve FrontPage/Word/... většinou se
vloží <meta> se správným kódováním.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz