Linux PCMCIA cardbus support

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Květen 7 19:13:50 CEST 2001

On 03/05/2001, DanBarcot wrote:

> mel bych jednu otazku ohledne podpory PCMCIA funkci v Linuxu.
>
> Pouzivam starsi notebook HP Omnibook 5700CT, P166, 128MB RAM, PCMCIA
> radic Texas Instruments PCI-1131 Cardbus (podle PCMCIA howto je "Linux
> compatible"). Chtel bych si do nej koupit PCMCIA kartu a premyslim,
> jestli je z hlediska podpory v Linuxu vhodnejsi koupit Cardbus
> ethernet kartu 10/ 100, nebo radeji "normalni" 16 bitovou.
>
> Mate s tim nekdo zkusenosti ?

Ja ano. Nedavno jsem se s jednou CardBusovou kartou pral asi tri dny v
kuse a musim rict, ze jsem dopadl znacne mizerne - byla to karta Edimax
EP-4103 a timto pred ni varuji. Podstatne ale je, ze jsem pritom precetl
kvanta dokumentace, takze se mi podarilo neco malo absorbovat a snad
nezapomenout. Takze, CardBusove karty jsou obecne podporovane a z
hlediska ovladacu se tvari stejne, jako bezne PCI karty. Podstatne je,
ze se pred zavedenim vlastniho ovladace karty (dle chipsetu) zavadeji
dalsi ovladace (viz http://www.scyld.com/network/). Zminena Edimaxka
nejspis nefungovala proto, ze si podivnym zpusobem rikala o prideleni
resourcu, z cehoz plyne, ze ani karta, ktera ma podporovany chipset
(tato rtl8139), nemusi nutne fungovat.

Ja osobne jsem nakonec Edimaxku vratil a nahradil ji 16bitovou Planet
ENW-3502-F, ktera se rozjela okamzite po vlozeni do slotu. Existuje i
velmi podobny model v provedeni CardBus (tusim, ze ma oznaceni
ENW-3502-FC), ktery by mel fungovat, lec nemel jsem moznost jej zkouset.

> P.S. Mam vyhledlou kartu ActionTec FastNet Pro 10/100 Cardbus. Co si o
> ni myslite ? Nebo je lepsi 3Com ?

Podle me neni podpora ActionTecu nijak slavna. 3comky jsou IMHO zase
zbytecne drahe. Zkuste se mrknout na oficialni
(http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS) nebo neoficialni
(http://www.mobilix.org/pcmcia_linux.html) seznam podporovanych karet a
vybrat si podle nich.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka