nechodi resolver

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Květen 8 10:09:16 CEST 2001

Ing. Miroslav Cabarka <mirodoma na arka.sk> wrote:
 : Panstvo,

 : snazim sa rozchodit novy komunikacny server. Mam RH 6.2, masina je
 : naistalovana, ciastocne zabezpecena. Bezi na nej zatial len djbdns,
 : konkretne dnscache ako lokaly kesujuci DNSserver, to iste
 : nakonfigurovane ako externy kesujuci DNSserver. Kompilovane na tomto
 : stroji.

 : Popis problemu:
 : Ak pingnem z windoze v lokalnej sieti napr: ping ns.nextra.sk,
 : resolvovanie sa podari.
 : Ak to iste spravim na serveri, dostanem hlasku unknown host. Pritom
 : ping 195.168.1.2 (to je IP ns.nextra.sk) funguje, vidim teda von, len
 : neresolvuje. Zaujimave je, ze ak do /etc/hosts doplnim odkaz na
 : ns.nextra.sk, resolvovanie sa podari.

podari sa aj resolvovanie inych adries nez ns.nextra.sk ?

 : V /etc/resolv.conf a /etc/host.conf mam standardne veci (order
 : bind,hosts ... a t.d.). djbdns som kompiloval a konfiguroval podla
 : navodu, vyzera ze bezi dobre, ale zrejme tu bude chyba.

su v adresari /etc/dnscache/root/ip (alebo kde je konfiguracia dnscache)
urobene subory zodpovedajuce sieti odkial ma byt povoleny pristup, _ako
aj_ lokalna adresa servera? cize napr. subory 195.168.26 a 127.0.0.1 ?

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |