nechodi resolver - VYRIESENE

Ing. Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Úterý Květen 8 15:23:17 CEST 2001

>Popis problemu:
>Ak pingnem z windoze v lokalnej sieti napr: ping ns.nextra.sk,
>resolvovanie sa podari.
>Ak to iste spravim na serveri, dostanem hlasku unknown host. Pritom
>ping 195.168.1.2 (to je IP ns.nextra.sk) funguje, vidim teda von, len
>neresolvuje. Zaujimave je, ze ak do /etc/hosts doplnim odkaz na
>ns.nextra.sk, resolvovanie sa podari.
>V /etc/resolv.conf a /etc/host.conf mam standardne veci (order
>bind,hosts ... a t.d.). djbdns som kompiloval a konfiguroval podla
>navodu, vyzera ze bezi dobre, ale zrejme tu bude chyba.
---------------------------

Dakujem za odozvy, chyba bola inde.

Pomocou "strace ping ns.nextra.sk" som zistil, ze ping otvara aj
subor /etc/nsswitch.conf. V man-strankach sa pise, ze sa tu da
jemnejsie naladit resolvovanie. Stacilo doplnit do riadku hosts
v tomto subore slovo dns. Odvtedy to bezi krasne.

Posielam aj suvisiace konfiguraky:
--------------------------------
[root na arka5 /root]# cat /etc/resolv.conf
domain arka.sk
nameserver 127.0.0.1
nameserver 195.168.1.2
nameserver 195.168.1.4
[root na arka5 /root]# cat /etc/host.conf
order bind,hosts
multi on
nospoof on
spoofalert on
[root na arka5 /root]# cat /etc/nsswitch.conf
passwd:     files
shadow:     files
group:      files
hosts:      dns files # <<<<<< TU BOLA POTREBNA UPRAVA
bootparams: files
ethers:     files
netmasks:   files
networks:   files