IPchains vs. TCPwrappers

Pavel Palát pavel na pavelp.dyndns.org
Úterý Květen 8 21:32:52 CEST 2001

> 1.Chci se jen presvedcit jestli je pravda, ze u xinetd.d uz se
> nic menit nemusi, tzn. ze vsechno implicitne podleha tcpd.

Ja tedy nevim, ale podle me ma xinetd stejnou funkci jako inetd. Tudiz nic
automaticky tcpd nepodleha.

> 2.Vysvetlete mi nekdo prosim rozdil mezi IPchains a TCPwrappers.
> Zatim ho vidim v tom, ze pomoci IPchains zakazujete(povolujete)
> jednotlive porty,protokoly, popr. zdroje paketu a cile paketu,
> zatimco v TCPwrappers zakazujete(povolujete) odpovedi jednotlivych
> sluzeb z urcitych lokalit. Ale prece prakticky byste si vystacili
> jen s IPchains (zablokovanim portu na kterych jednotlive sluzby
> poslouchaji?)
ipchains konfiguruje firewall (v 2.4.x nahrazeno iptables - netfilter) v
kernelu. Naproti tomu tcpd je normalni program, ktery pouze provede dalsi
kontroly, zaloguje pozadavek a spusti server.

Dela se to programem chkconfig.

Zdravi

Pavel Palát