Potize se spustenim Apache

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Středa Květen 9 23:18:30 CEST 2001

On Wed, 9 May 2001, Martin wrote:

> Pri pokusu o spusteni sluzby httpd je apache po chvili ukoncen a v
> logs/error_log je zapis "Permission denied: make_sock: could not bind to
> port 80". Pred casem tu probehla zminka o tom, ze by uz mohl byt apache
> spusten pri startu linuxu a tudiz port 80 obsazen. Jako root jsem spustil
> setup a http nemam nastaveno pro spusteni pri startu.

No ale ta hlaska potom vypada trochu jinak. Tohle mi prijde spise jako ze
ho nepoustite jako root. To je nutne, i kdyz potom apache muze prejit na
jineho uzivatele, nabindovat na post se musi jako root.

> Jde nejak zjistit, ktery program pouziva port 80?

Skuste

netstat -a

a nebo

lsof

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nejztracenejsi den naseho zivota
je ten, kdy jsme se nezasmali.