vektorovy graf. editor (dotaz)

Radoslav Bodo bodik na students.zcu.cz
Čtvrtek Květen 10 11:18:09 CEST 2001

>     Zdravim konferenci,
> mam problem s kreslenim obrazku do semestralni prace.
> Potreboval bych, nejak snadno dostat do obrazku
> text, ktery by se v TeXu napsal treba takto
> 10^2 (cili deset na druhou). Jelikoz techto popisku,
> bude v tom obrazku vice, jevi se mi kreslit zvlast
> 10 a zvlast 10 velice pracne.
>
> Zatim pouzivam Killustrator nebo Corel Draw pro Linux,
> ale ani jeden to neumi.
>
> Vi nekdo o necem, co umi kreslit vyse uvedeny text?

  Ja osobne pouzivam TGif (ovladani je na 80% stejne jako v Corelu)
a balik maker PSFrag (balik umoznujici nahrazovani textu v postscriptech).

  V tgifu nakreslim jakykoliv obrazek i s popiskama tam kde je mam mit
takze konkretne trebas s popiskem 10na2 a potom ho vytisknu do eps.

  Kdyz vkladam do TeXu pak staci pridat pouze:

\usepackage{psfrag}
\psfrag{10na2}{$10^2$}

\begin{figure}
  \includegraphis ....
\end{figure}

  Psfrag pak nahradi veskere vyskyty slov 10na2 (v eps vlozenych vajlech)
za TeXovske $10^2$. v debianu je psfrag soucasti tetex-base. myslim ze
v tetex-doc je i posrscriptova dokumentace

bodik