attempt to access beyond end of device

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Květen 13 00:34:32 CEST 2001

Zdravim,

> Pokud to neni dano nejakym prekladem LBA v BIOSU. Ted si nejsem jisty,
> jestli jste puvodne psal, ze ten disk je cely zivot v jednom stroji, nebo
> jestli se stroje menily. Ackoliv by to nemelo byt, uz jsem videl, ze LBA
> od AWARDU neni to same LBA v AMI biosu.

Stroje se menily. Jaky mel BIOS ten drivejsi stroj ted nevim, zkusim to
zjistit. To je teda magie ;)

> Jedina oprava po ktere bych sahnul by byla zkopirovat data na jiny disk a
> pak na tomhle smazat vsechny partition a zalozit je znovu. Pripadne
> prepsat zacatek disku nulama a rebootovat, aby si bios nemohl nacist
> geometrii z disku.

No, vcera jsem ten system preinstalovaval (jak jsem popisoval v nekterem z
drivejsich mailu - rozsypalo se to po mnoha hlaskach "attempt to acces..."
takovym zpusobem, ze pri bootu kernel zpanikaril, ze EIP je nulovy, ze
init by musel killnout sam sebe, etc.), vcetne zruseni a znovuvytvoreni
partition v tom instalatoru redhatu. Ale v tu chvili uz stejne asi ten
kernel, co si ten instalator natahne ma znovu ty "spatne" udaje, ze?
Usuzuji tak z toho, ze i po prepartitionovani a reinstalaci se tyto hlasky
objevuji znova, tedy to nepomohlo ;(

Jak vubec linux provadi tu detekci geometrie disku?
Nestacilo by, kdybych do biosu "rucne" napsal ty hodnoty, ktere uvadi
vyrobce? Momentalne u toho pocitace nesedim, takze to nemohu vyzkouset,
ale chci zjistit co nejvic podrobnosti, abych pak nebyl zaskocen necim
necekanym, az se do toho pustim ;)

Predem diky moc.

--
JiKos.