attempt to access beyond end of device

Neděle Květen 13 01:16:51 CEST 2001

On Sun, 13 May 2001, Jirka Kosina wrote:

> Jasne, jen si prave nedovedu predstavit, jak se to bude chovat, kdyz to
> afaik tyto (mozna spatne - i kdyz nevim, jestli to opravdu nezpusobilo
> LBA, jak psal Dan Ohnesorg - do LBA nevidim ;( ) hodnoty ulozene v MBR?
>
> Zkusim nabootovat z redhatiho instalacniho CDcka, kernelu predat parametry
> o "spravnych" (LBA?) hodnotach CHS, nechat ho zapsat MBR, a uvidi se...?

V MBR je linearni cislovani (tj. jedno cislo), takze by to pro ty oddily
na zacatku mohlo zustat dobre.

Nicmene pokud si dobre pamatuji, tak presahy pres hranici disku byly u Vas
neumerne velike. Me se to stavalo, kdyz mi jeden disk nepravidelne odmital
korektne pracovat s DMA a delal se na nem nahodny gulas, ktery vedl k
prave takovym hlasenim (tj. ve FS byl v inodu odkaz na nesmyslne vysoke
cislo datoveho bloku a tim jsem si toho vsiml, soubory se zdaly
neporusene, protoze chyb bylo relativne malo a v tom mnozstvi dat jsem na
problem pri zbezne kontrole obsahu disku nenarazil).

Ciste teoreticky by chyby mohly vznikat i na ksande (spatny kontakt,
poskozeny kabel), protoze nizsi UDMA rezimy nepouzivaji pri prenosech
kontrolni soucty. Dal uz pak zbyva asi jen HW problem s diskem...

--
                        Milan Kerslager