chown na fat32 namountovany disk

Neděle Květen 13 04:06:28 CEST 2001

On Sun, 13 May 2001, Jan Bernatik wrote:

> mam problem s nastavenim skupiny pro pristup k fat32 namountovanemu disku
> nedovoli mi ymenit ani pod rootem skupinu y root na mnou vytvorenou skupinu
> admin. nevite nekdo jak na to ?
> (/mnt/data = vfat disk)
>
> k4-731a:/etc# chown root.admin /mnt/data/
> chown: /mnt/data: Operation not permitted

FAT nepodporuje vlastniky, skupiny atd. Musite urcit vlastnika a skupinu
pro cely namountovany oddil pri jeho pripojovani (viz sekce Mount options
for fat v mount(8) - man mount), parametry jsou to uid, gid a umask.

Pokud byste chtel skupiny a prava na FAT, musel byste pouzit UMSDOS, ale v
tom je dost chyb, takze je to docela k nicemu (pravda, uz dlouho jsem to
nezkousel, treba to nekdo opravil, ale pochybuju).

FAT je take brutalne pomaly FS. Pokud to jen trochu jde, pouzijte nejaky
Linuxu "prirozenejsi" filesystem.

--
                        Milan Kerslager