zakazany cron a at...

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pondělí Květen 14 09:39:48 CEST 2001

On Mon, May 14, 2001 at 09:26:45AM +0200, Zdenek Pytela wrote:

> 	Má tento postup nějakou větší výhodu proti řízení přes
> 	/etc/at.deny?  Pomůže aspoň proti zmíněnému exploitu?

U zmineneho exploitu to vyjde nastejno, ale obecne je "moje" reseni
lepsi, protoze opravdu zamezuje samotnemu spusteni suid binarky danemu
uzivateli, kdezto pri /etc/{at,cron}.{allow.deny} tu binarku muze
spustit, ta provede nejake (potencialne zneuzitelne) inicializace
(vcetne natazeni sdilenych knihoven), a az potom odparsuje zminene
soubory a podle nich se rozhodne. Cim mene suid programu na systemu,
tim lepe. Jsou (obcas) exploity, ktere nejsou na konkretni suid
program, ale obecne na suid program, ktere splnuje nejake vlastnosti.
(chyby v kernelu, chyby ve sdilenych knihovnach/libc ...)

Preji hezky den

--
   Martin Mačok
  underground.cz