stupidni dotaz - mazani konce/zacatku radky ve vim ...

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Květen 14 15:32:16 CEST 2001

On 14/05/2001, Peter Cernoch wrote:

> Hezky den vsem.
> Provadim jiste chvalihodnou cinnost - ucim se pomoci navodu p. Satrapy
> pracovat s vim-em (v 5.6), ale nemuzu prijit na to, jak kdyz jsem na
> zacatku radky spojit tuto s koncem radky predchozi.
> Tedy to, co se ve vetsine editoru normalne dela klavesou backspace ...

I ve vimu to lze udelat pomoci klavesy backspace, ale je treba mit
option backspace nastavenou na hodnotu 1 nebo 2, tady

:set backspace=2

Lze pridat i do ~/.vimrc

Druha moznost je pouziti klavesy J v prikazovem rezimu. V tomto pripade
se spoji aktualni radka s nasledujici. Ja osobne jsem si navykl na
normalni backspace a J pouzivam zejmena v pripade, ze spojuji vice
radek. Pak je staci oznacit ve vizualnim rezimu a stisknout J.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka