Zachrana suborov z disku

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Květen 14 19:41:30 CEST 2001

Dobry den,

 Pred casom som sa pytal na zachranu spadnuteho disku. S datami som sa uz
 rozlucil ale predsa by som rad co-to zachranil. Asi som prepisal
kopiu superbloku (vid dole).

 Je mozne este nejak "vysturat" z disku aspon utrzky dat? Dost je to pre mna
 dolezite, je tam robota tak za mesiac a co je najhorsie su to binarne
subory.

 Vdaka za kazdy napad.

 Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskoho 19, Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/5526153, fax: +421/849/5621454

 > /dev/hdb? Urcite ne neco jako /dev/hdb1? To jako byl ten filesystem uplne
 > pres cely disk? (Ne ze by to neslo, ale to krajne neobvykle.)

 No prave, spustil som to presne takto a neuvedomil som si, ze to je
 /dev/hdb1,
 /dev/hdb2 a /dev/hdb3 . No blbec je blbec...

 > Zacal bych tim, ze si ujasnim, se kterym diskem jsou vlastne problemy. :)
 > A jestli se opravdu rozsypal nejdriv disk hdb a pak hdc, tak bych zacal
 > hledat chybu v jadre a nebo mozna jeste spis v zeleze.

 Nie, je to spravne. Problem je v tom, ze kedze mi odisla
 komplet cela rozrobena robota (a kto vie kolko suborov to
 v mensom dtp studiu je tak pochopi ;-)) a robit sa musi dalej tak som tam
 aby som sa nemusel trapit s inou konfiguraciou hodil novy disk
 ako hdb a ten problemovy prehodil ako /dev/hdc ;-)

 A este jedna poznamka. Prvotnou pricinou padu bol "odchod" HW,
 teda zdroja alebo zakladnej dosky. Vzeralo to tak, ze system sa restartol,
 nahodnu chvilu nabiehal a znova restart. Zatial som na to nemal cas, ale na
 dovod som tiez zvedavy... Ale ak odisla zakladna doska predpokladam,
 ze pri poslednom krci cosi kdesi nezmyselne zapisala....

sa
 mi

 > Kdo se boji, nesmi do lesa. :)

 No ved prave. Nebal som sa a z miestami zle citatelneho disku aom vyrobil
 uplne
 necitatelny 8-(( Takze moje sebavedomie znacne kleslo....