Co dela to "cz" u RH distribuci ?

Úterý Květen 15 09:16:29 CEST 2001

On Fri, 4 May 2001, Petr Skoda wrote:

> V souvislosti s novou verzi RH7.1 bych se chtel optat na par nejasnosti
> - prosim zadne flamy ve stylu nedavneho threadu o tom proc neni lokalizace
> primu od RH pozehnana.

Je, ale potrebujeme toho vic. Nektere overene vesi se presouvaji bud do
US balicku nebo primo do puvodnich tarballu.

> a) kdy se ocekava release RH7.1cz (ja vim, ze na tom MK maka jak muze,
> ale prave se chystam preinstalovat stroj a chci zvazit, zda ma jeste 14
> (max) dni pockat, nebo zacit s RH7.1en)

Asi dnes odpoledne, mam jeste nekolik malickosti, ktere hyzdi jinak pekny
dojem :-)

> Co vlastne dela distribuci "cz" - tj co vsechno se predelava znovu a
> znovu do original en distribuce ? Pokud pominu cesky instalator a
> ceske manualove stranky, zarazeni dalsich veci co v originalu nejsou
> (drive pgp squid apod) co vsechno je vlastne v cz meneno (neni to
> zrejme ani z Changelogu, ani z README-cz.

Abyste to dal dohromady (tj. provedene zmeny), musite si precist Changelog
a pak se podivat primo do balicku obsahujicich v nazvu cz (nebo cs), resp.
do balicku, ktere jsou v distribuci "navic". Do kazdeho balicku pripisuju
do toho changelogu, co jsem zmenil.

rpm -qp --changelog balicek-1.2.3-1cz1.i386.rpm | less

> Navic nekdo nedavno rikal, ze pocestit lze jakoukoli distribuci za pa
> minut (predpokladam ze fonty a klavesnici).

TO jo, ale musite se pak vyrovnat s desitkou dalsich problemu (ktere se
snazim vyresit za Vas).

> Jaky je soucsny stav RH7.1     - chodi klavesnice a fonty hned, musi se
> dat czech-adaptation , doinstalovat fonty ci neco horsiho aby mi
> chodila konzole i X s ceskou klavesnici a a ceskymi fonty hned ( ani me
> moc nezajima KDE a GNOME, delam v AnotherLevelu - fvwm)

Fonty potrebujete vzdy. Balicky s cz resi nektere dislci problemy.
czech-adaptation opravuje nektere konfiguracni soubory (a taky konfigurak
X Window po Anaconde, protoze nase std. klavesova mapa 'cs' je spatna)

> A da se udelat jednoduchy update z originalni na "cz" verzi az bude k
> dispozici (tj neco jako se instaluji updaty na original ?

Ano, zmenene balicky budou ve zvlastnim stromu (symbolicke linky), takze
bude stacit do nej vlezt, udelat rpm -Fvh *, pripadne doinstalovat dalsi
cz balicky, ktere se vam budou libit.

> Zatim jsem to chapal tak, ze vestsina usili byla venovana tomu aby uz
> instalace byla ceska, prekladum dokumentace popisku baliku apod.

Ano, to je zhruba polovina prace.

--
                        Milan Kerslager