upgrade pgsql

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Úterý Květen 15 12:12:16 CEST 2001

On Tue, May 15, 2001 at 07:45:07AM +0200, chaloupka na atlas.cz wrote:
> [...]
> upgradovat
> lokalni pgsql na verzi 7.1 (na RH 7.1].
>
> stahl jsem rpm balicky ale pri upgradu jsem dostal hlaseni o tom, ze
> nemam knihovnu libpg.so.2.
> V archivu konference jsem se docetl, ze je obsazena v balicku debug,
> nicmene ten jsem nesehnal.
>
> Zkusil jsem tedy jinou cestu - stahl jsem zdrojaky a zkusil kompilovat
> (podotykam, ze nejsem linux zbehli).
> Vypnul jsem pgsql a zadal ./configure
> Pri zadani prikazu ./configure s parametry jsem obdrzel hlaseni, ze je
> nespravna cesta (zaverecny, asi 15 radek).

Hezky. Muzete poslat vystup? Aspon kus predtim a kus potom?

> Vsude v manualu se pise o tom, ze pgsql by mela byt v
> /usr/local/pgsql, nicmene tam ji original instalace nema,
> a spravnou cestu jsem nenasel.

Cesty se lisi u RPM verze a pri kompilaci ze zdrojaku. Podle default
nastaveni se pg umisti do /usr/local/pgsql, ale tam se neco octne
teprve pote, co date make install

> Dokaze mi, prosim nekdo poradit, kde bych mohl najit knihovnu libpq.so.2
> nebo jak se vyhnout potizim pri kompilaci?

Navrhuji:

 updatedb && locate libpq.so.2

Nekde predpokladejme bude. No a aby ji pg mohl pouzit, musite jeji existenci
dat na vedomi systemu --- treba editaci /etc/ld.so.conf (pridate radek
s adresarem, kde je libpq.so.2) a pusteni ldconfig, nebo to jde tusim
nastavenim nejake promenne LD_cosi=... (pardon, ten to tu nemam).

Pekny den
--
Vaclav Stepan
w na linux.fjfi.cvut.cz