samba a ucty a hesla (nastavovat dvakrat?)

Vaclav Dvorsky hufhendr na atlas.cz
Úterý Květen 15 11:17:21 CEST 2001

> No jo, ale jak v takovemto pripade menit heslo z windows jinak nez volanim
> nejakeho scriptu?

Sleduji tady v konferenci, ze se na to obcas nekdo pta a ja neodpovidam,
protoze proste nevim. Abych pravdu rekl, ja to presne takto nastavil a
nelamal jsem si s tim vic hlavu. Normalne mi to funguje, vsechny ostatni
nastaveni jsem nechal default.

Ted jsem to jeste navic vyzkousel a opravdu to funguje: ve WinNT zmenim
heslo a zmeni se i heslo pro prihlaseni do Linuxu.
Jedine co mne napada je, ze heslo musi odpovidat jistym bezpecnostnim
pravidlum a tak Linux jednoducha hesla (oblibena mezi uzivateli Win)
absolutne nebere a vraci podivnou hlasku. Pri zadani spravne sloziteho
hesla probehne zmena naprosto korektne.

Uryvek z meho smb.confu s tematikou hesla:
[...]
encrypt passwords = Yes
update encrypted = Yes
null passwords = Yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *New*UNIX*password* %n\n *ReType*new*UNIX*password* %n\n
*passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*
username map = /etc/smbusers
password level = 8
username level = 8
unix password sync = Yes