Hmm....

Úterý Květen 15 18:49:53 CEST 2001

On Sun, 13 May 2001, Petr Tomasek wrote:

> To je sice pekne, ale az vam nejaky uzivatel udela (napr.)
> touch "ble;rm -rf *" a  vy budete zalohovat /home pomoci scp -r(jako root),
> tak mate po houmech.... :-(((

Ale blbost:

1. Ten problem se tyka pouze jmen uvedenych na prikazove radce.
   Jmena, ke kterym scp dojde pri rekurzivnim pruchodu, uz takove
   psi kusy za nasledek nemaji.

2. I tak je obecne dost spatny napad pouzivat na zalohovani /home
   scp -r (resp. scp -p -r): zly uzivatel muze napr. vyrobit derave
   soubory o velikost N GB a tento zalohovai proces totalne zrusit,
   nemluve o tom, ze kdyz by se zalohovalo na bezicim systemu, mohl
   by scp pekne zmast (napr. race condition mezi stat() a open() ->
   scp zacne cist /proc/ioports -> na leckterem hw to udela bum!).

Jinak koukam, ze na OpenSSH se to chova nasledovne a to ponekud
schizoidne:

   scp x ';echo ahoj'       --> provede (vola system("cp x;echo ahoj"))
   scp x 'stroj:;echo ahoj' --> provede vzdalene (sh -c "scp ;echo ahoj")
   scp ';echo ahoj' stroj:  --> neprovede

Hmm...mozna by to chtelo prece jen opravit, aby to u lokalnich jmen
neinterpretoval nikdy -- u vzdalenych, jak uz jsem rikal, je to celkem
zadouci funkce.