ftp - RH7.1 - defaultne passive mode?

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Květen 17 16:27:47 CEST 2001

Zdravim,

Mate nekdo tuseni, proc se mi standardni ftp klient (prikaz ftp na
konzoli) zacal po instalaci Redhatu 7.1 hlasit vna vsechna ftpcka v
pasivnim modu? (to je dost na nic, protoze vetsina ftp serveru mne
nenecha udelat v passive modu  ani ls). Musim napsat "passive", aby se
vypnul pasivni mod, a pak to teprve zacne fungovat.

ncftp i klienti v browserech se standardne pripojuji v nepasivnim modu, o
zadnem firewallu ani proxy serveru nemuze byt rec.

Kde se v standardnim ftp kleintovi prosim nastavuje, v jakem modu se ma
pripojovat? (psat do .netrc makro, ktery by po kazdem prihlaseni cpal na
prikazovy radek prikaz "passive" mi pripada uchylny, navic nevim, jak bych
to udelal, aby to fungovalo pro vsechny ftp servery).

V manualu, archivu, ani na zadnych jincyh relevantnich mistech jsem nic
kloudneho nenasel.

To by mne zajimalo, jakou malickost jsem jako obvykle prehledl ;)

Predem diky,

--
JiKos.