PnP modem

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Květen 18 11:03:25 CEST 2001

> Zdravim,
> nevim jak rozchodit PnP modem pod linuxem.
>
> Zkousel jsem vyuzit SW isapnptools, ale nejsem shcopny se ve dvou vytvorenych konf. souborech vyznat resp. nevim co v nich odpoznamkovat a upravit.

To je celkem jednoduche.

Na zacatku je nastaveni parametru - neco jako :
(READPORT 0x0203)
(ISOLATE PRESERVE)
(IDENTIFY *)
(VERBOSITY 2)
(CONFLICT (IO FATAL)(IRQ FATAL)(DMA FATAL)(MEM FATAL)) # or WARNING

Dopurucuji na to nesahat.

Nasleduji jednotliva zarizeni, ktera se ohlasila. Priklad :

# Card 1: (serial identifier 62 ff ff ff ff 61 41 89 4d)
# Vendor Id SLI4161, No Serial Number (-1), checksum 0x62.
# Version 1.0, Vendor version 0.1
# ANSI string -->SYM 53C416       <--

Tohle je zrovna SCSI radic, ale v principu je to jedno.

(CONFIGURE SLI4161/-1 (LD 0
#     Logical device decodes 16 bit IO address lines
#         Minimum IO base address 0x0200
#         Maximum IO base address 0xffe0
#         IO base alignment 32 bytes
#         Number of IO addresses required: 32
# (IO 0 (SIZE 32) (BASE 0x0200) (CHECK))
 (IO 0 (SIZE 32) (BASE 0x0280))
#     IRQ 4, 5, 7, 10, 11, 12 or 15.
#         High true, edge sensitive interrupt
 (INT 0 (IRQ 10 (MODE +E)))
 (NAME "SLI4161/-1[0]{SYM 53C416          }")
 (ACT Y)
))

Radek s CONFIGURE nastavuje parametry. Dale je v poznamce napsano,
co vsechno karta potrebuje - IO prostor (a kolik) - zde usek 32
adres, zacatek muze byt kdekoliv v rozsahu 0x0200 - 0xffe0.
A taky preruseni (obvykle jedno). Karta dava prednost (v tomto
poradi) 4, 5, ...
Radek bez komentare (IO 0 (SIZE ... prideli karte adresu, cislo je 0.
Pokud by potrebovala dalsi adresove prostory, cisluji se jako 1, 2
atd. Samotna fyzicka adresa je 0x280.
Podobne se prideli jedno preruseni (pod cislem 0), ktere se bude v
mainbordu obsluhovat jako IRQ10.

Nasleduje nazev karty, pod kterym se bude hlasit. Dulezite je
odkomentovat radek (ACT Y), aby byl zaznam platny a provedl se. Toto
je tusim implicitne zakomentovane.

Pak zkuste jako root "isapnp /etc/isapnp.conp" a uvidite, co se bude
dit.

Volne adresy, preruseni, prip. DMA si zjistite z vypise
/proc/interrupts, /proc/dma, /proc/iopors. Nejlepsi je obslehnout si
konfiguraci ve woknech, pokud na tom stroji jsou.

A uplne nejlepsi je pouzit kernel 2.4.x s podporou isapnp. Staci jako
modul.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s