Problemy s routovanim

Neděle Květen 20 00:03:02 CEST 2001

On Thu, 17 May 2001, Matej Cepl wrote:

> - jeste ifconfig eth0
> eth0      Zapouzdření:Ethernet  HWadr 00:10:4B:26:D7:AC
>           inet adr:192.168.0.1  Všesměr:192.168.0.255 Maska:255.255.255.0
>           AKTIVOVÁNO VŠESMĚROVÉ_VYSÍLÁNÍ BĚŽÍ MULTICAST  MTU:1500  Metrika:1
>           přijmutých paketů:0 chyb:0 zahozeno:0 přetečení:0 rámců:0
>           odeslaných paketů:175 chyb:0 zahozeno:0 přetečení:0 přenos:175
>           kolizí:0 délka odchozí fronty:100
>           Přerušení:9 Vstupně/Výstupní port:0x210

0 prijatych paketu ("prijmutych"...to je podle novych pravidel? <g>)
to nevypada zdrave...predpokladam, ze ani arp -a nevypise IP a MAC adresu
toho druheho stroje. Problem bude pravdepodobne v prvni rade v tom, ze
pakety bud nejmene jednim strojem neprojdou pred draty resp. pres IP stack
na te druhe masine. Boze, proc se vsichni snazi nejdriv hledat problem
v slozitych vecech jako routovani a nezkontroluji nejdriv, jestli to maji
dobre propojene? (To je jako v tom vtipu (nebo je to mozna pribeh ze
zivota) u uzivatelce, co si stezovala, ze ji nefunguje monitor -- nemela
ho totiz zapnuty.)

> A teď mi řekněte, proč mi ten zatracený ping nepinguje. Prosím.

Dival jsem se do kristalove koule, ale minuly tyden se mi asi nejak
porouchala, takze jsem z ni nic nevykoukal. :)