m$ IE pro Linux?

Pondělí Květen 21 13:23:34 CEST 2001

On Mon, 21 May 2001, Petr Lascak wrote:

> No pro M$ to dela mainsoft, coz je izraelska firma. Maji pro portaci
> uvolnenou evolution verzi a tak jsem to vyskousel. Dobra zprava je, ze
> preklad VC 6.0 je pohoda. V target zvolite Linux a binarka je na
> svete. po spusteni si clovek mysli ze ma na Linuxu Wiry Look&Feel je
> identicky. binarka az 5 krar vestsi a 10 krat pomalejsi nez nativni.
> Jak by vypadal M$ IE si nedoufam predstavit.

Bylo to nekdy v dobe, kdy prichazela verze 3. Pro Unix byla tusim verze 1.
V te oficialni zprave se rikalo, ze port verze 3 nebude a ze rovnou
udelaji verzi 4, vyfoceny tam byl takovy tlusty mladik, ten to pry delal
:). Pri provozu si to nakopirovalo do domaciho adresare uzivatele nekolik
MB kovertovanych fontu, bylo to temer nepouzitelne.

Pokud chcete v LInuxu pouzivat MSIE, budete potrebovat bud vmware
(http://www.vmware.com/, komercni) nebo jeho (temer) ekvivalent Plex86
(http://www.plex86.org/, opensource). Pripadne zkusit Wine, pred asi rokem
jsem tam cetl dost nadejne zpravy o podpore Winsock32 (ale stejne budete
muset mit Windows na disku).

Posledni moznost je VNC (spustit si to na nejakem Win serveru do okna na
Linuxux) nebo Cytrixovy klient pro otevreni okna (zas na nejaky NT
server).

Rekl bych, ze zajimavejsi je pouzivat dostatecne novou Mozillu (nebo
derivaty postavene na Gecku). Posledni buildy mi uz nepadaji na nekterych
strankach (Zive), ale zas padaji na jinych (ktere pred tim sly). Celkove
se to ale velmi rychle zlepsuje.

--
                        Milan Kerslager