vypalovani - velka zatez systemu? (delsi)

Daniel F. Hrouzek hrouzek na stratosfera.cz
Úterý Květen 22 12:00:58 CEST 2001

zdravim!

doufam, ze to neni moc ot, ale nemyslim si, ze by se odpoved/reseni
dalo najit nekde jinde, nez tady. jde mi o tohle:
o weekendu jsem se pokusil o vypalovani, coz je to posledni, co mi pod
linuxem jeste nexodilo. ted uz to jde, je to docela v pohode, jenom je
mi trosku podezrely, ze v prubehu vypalovani vzroste zatez procesoru
na maximum (opravdu, 99%) a zadna dalsi cinnost neni prakticky mozna.
vypaluju normalne cdrecord-em (1.9) z prikazovy radky, vetsinou wavy
primo z disku. vypalovacku (teac 512eb) mam jako master na sekundaru,
data beru poruznu, budto z hda (ibm djna-neco-neco, tam je i system),
nebo z hde (seagate barracuda iii, deska je abit kt7a-raid, takze mam
ctyri ide kanaly). vypalovacka je samozrejme emulovana jako scsi,
ostatni disky pres hdparm hlasi, ze (udajne) funguji maximalni moznou
ryxlosti (tzn. hda ma udma4, hde udma5), resp. ji teda maji tyhle
rezimy nastaveny. tak nevim, kde je problem, a jestli je to vubec
problem, nebo jestli to tak ma byt (??).
zajimavy je, ze se mi neco podobnyho stava i pri kopirovani vetsiho
mnozstvi dat mezi jednotlivyma zarizenima. system proste na xvilku
vytuhne, nic se nedeje, a paxe zase rozjede a dela, jakoby nic, ale v
prubehu kopirovani je stejne docela slusne zabrzdenej. samozrejme, ze
si zkusim pohrat s vyladenim disku a tak vubec, ale pokud by nekdo mel
podobny problem a vedel mi poradit, kam presne mam sahnout, usetrilo
by to spoustu casu.
pro uplnost jeste dodavam, ze system je rh7.1cz, sestava (krome vyse
uvedeneho) je abit kt7a-raid, duron 750, 196mb ram plus nejake ty
drobnosti jako sblive! a ati a-i-w pro (ale tam asi problem nebude
:-)).
budu vdecny za kazdou radu

s pozdravem

--