vypalovani - velka zatez systemu? (delsi)

Daniel F. Hrouzek hrouzek na stratosfera.cz
Úterý Květen 22 14:00:12 CEST 2001

> Pokud je to SCSI emulace, musite hdparm nastavit pro ten kanal jeste pred
> nahranim modulu emulace SCSI (tj. do doby, kdy je to jeste porad
> cistokrevne IDE).

aha, tak to by me mozna nenapadlo :-))

> Nemate nahodou VIA chipset? Me to taky dela podobne "zatuhavani" (jak v
> Linuxu, tak ve Windows) pri premistovani velkeho mnozstvi dat. Mam ale
> pujcenou SCSI vypalovacku, takze u vypalovani to nemohu posoudit.

jasne, mam kt133a a southbridge 686b, takze je moznost vyskytu
problemu s pci latency a delay transaction, nebo tak neco. pro tenhle
problem uz je reseni - ve forme via 4in1 ovladacu (verze 4.31), ovsem
pouze pod windoze. vsude by snad melo pomoct jakysi prenastaveni pci
vlastnosti v biosu (pokud to deska umi), vyrobci udajne pracuji na
bios update (abit zatim ani n s hackem :-((), NICMENE tenhle problem
se ma projevovat pri kopirovani souboru vetsix nez cca 100mb (tedy
vcelku), a to pouze mezi zarizenimi na ruznyx kanalex (coz sice je muj
pripad, ale...), ALE ktere maji nastaven rezim udma (coz ja mozna
nakonec ani nastaveno nemam! ;-))). problem by tak koneckoncu mohl
nastat, pokud byx napr. palil 650mb image. paleni audiocd ovsem
probiha po 50-60mb na track, takze nevim nevim... kazdopadne jsem si
jeste ted v souvislosti s timhle vsim uvedomil, ze jsem vcera
zaregistroval cosi jako 'flush cache error', bylo no na konci
vypalovani, pri uzavirani cedecka. uzavirani trvalo nezvykle dlouho,
ale nic se nedelo (kontrolka vypalovacky nehlasila zadnou cinnost,
oproti tomu kontrolka disku svitila nepretrzite), no a asi po peti
minutax se objevila vyse zminena xyba, s tim ale, ze je to 'retrayable
error' (z hlavy, nevim to presne) a ze 'good status' a cedecko je
vypaleny v poradku. nekde bude zakopanej pes, ale kde...

zatim s pozdravem

--
daniel f. hrouzek
programator stratosfera on-line

[:: www.stratosfera.cz ::]
[:: www.freemejl.cz ::]

email ::  hrouzek na stratosfera.cz
xchat ::  d.f.h (www.xko.cz)
icq   ::  77845458 (d_f_h)
www   ::  www.taverna.cz

[:: platit kreditkou? jasne... ale ne tou svoji! :-) ::]