qmail a podivna aktivita

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Květen 22 20:34:34 CEST 2001

Zdravim,

nevim, jak prijit na to, co zpusobuje nasledujici stav. Na muj mailserver s qmailem se
pripojuje kazdou minutu po lokalni siti jiny smtp server, a snazi se mu cosi poslat.

Jedine, co se mi podarilo tcpdumpem vypozorovat, ze probehne sekvence :

220 ns1.ryston.cz ESMTP
EHLO mikrotechna.cz
250-ns1.ryston.cz
250-PIPELINING
250 8BITMIME
MAIL FROM:<postmaster na mikrotechna.cz>
250 ok
RCPT TO:<jmeno.zmeneno na rodamco.cz>
250 ok
DATA
354 go ahead

pak tuna dat, a nakonec:

451 qq temporary problem (#4.3.0)
QUIT
221 ns1.ryston.cz

a po minute zase to same.

V logu qmailu ale neni vubec nic!! Da se nejak zapnout v qmailu logovani prichozich smtp
spojeni a co s nimi udelal? Nebo nejak jinak odtrasovat, co se vlastne deje?

Na systemu je nainstalovan obycejny qmail-1.03 a qmail-scanner-0.94 s avp, neni omezena
velikost mailu a na disku je dost mista.

Pres ten mailserver prochazeji stovky mailu denne bez problemu, jen tenhle jeden tam nejak
zlobi a jak jsem z logu trafficu zjistil, uz 14 dni!

Taky nevim, jakou utilitou by se dal ulozit pripadne do souboru obsah toho tcp spojeni, tedy
bez linkovych a tcp hlavicek.

Petr Soucek