ako skompresovat 2mb/s ?

Vaclav Dvorak Vaclav.Dvorak na euromise.cz
Čtvrtek Květen 24 10:43:33 CEST 2001

On 23 May 01, at 20:36, Miroslav Petricek wrote:

> Jen tak mě napadá, nemá někdo odzkoušeno, která komprese je účinnější,
> jestli SSH nebo PPP-deflate/BSD?  Připojuji se přes pevnou PPP linku,
> používám ponejvíce SSH spojení a váhám jestli je efektivnější zakázat
> kompresi v SSH nebo v PPP.
>
> Je nějaký logický důvod, proč by SSH mělo komprimovat přenosový kanál
> účiněji než PPP?

Vyzkoušené to nemám, a neznám ani přesně protokol SSH, ale
funguje-li to tak, že se nejdřív komprimuje a _pak_ šifruje (a ne v
opačném pořadí), pak bych logický důvod viděl: SSH komprimuje
to, co chcete přenášet před šifrováním, což je velmi pravděpodobně
lépe komprimovatelné, než to, co potom komprimuje PPP (již
zašifrovaná data). Zašifrovaná data mají podle mně dost "náhodný"
(náhodně vypadající) charakter, a tudíž jsou těžko komprimovatelná.

Vaclav Dvorak       (Vaclav.Dvorak na EuroMISE.cz)
EuroMISE centrum    (http://www.euromise.cz)