spatne reakce klavesnice pri zatezi

Gratz Jaroslav xgratz01 na stud.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Květen 24 12:21:06 CEST 2001

On Thu, 24 May 2001, Jan Emmer wrote:

> Trapi me na linuxu delsi dobu jeden problem:
> mam RedHat 7.0 cz ve vicemene standardni konfiguraci
> Pri vetsi zatezi systemu, hlavne pri kopirovani velkych souboru na IDE disku
> strasne spatne reaguje klavesnice.
> Napsat prihlasovaci heslo, ktere nevidim, je temer nemozne.
> Mam pocit, jakoby nefungoval nebo byl nejak spatne nastaveny buffer
> klavesnice - proste nestihne zachytit vsechna pismena, ktera napisu.
> Na Win95 jsem tyhle problemy nemel, tam slo vsechno do bufferu a napsalo se
> to, kdyz mel system cas.

Rekl bych, ze se ztraci presuseni od klavesnice - jadro na ne nema cas a
nevyridi je. Coz je spatne, to by se moc stavat nemelo, leda pri extremni
zatezi. Co s tim nevim - zkusit nastavit DMA u disku nebo neco takoveho.
Pokud vim tak u preruseni to funguje tak, ze pokud se nejake zpracovava,
tak nemohou byt obslouzeny preruseni s nizsi prioritou a jejich obsluha se
provede az v okamziku, kdyz skonci obsluha toho preruseni co ma vetsi
prioritu. Kdyz neskonci dostatecne brzo a prijde dalsi preruseni, tak
smula. Nemrzne to nekde v jadre pri obsluze preruseni disku? Neni neco
patologickeho v hardware? Jeste by mozna pomohla vetsi priorita preruseni
od klavesnice (sbohem data :-)). Nebo taky hdparm -u (nebo -i ted nevim -
ten parametr, co povoli preruseni v dobe, co se zpracovava preruseni od
HDD - taky pozor na data).

J.G.