UML case - coz takle Together?

Jindřich Šaršon jindra na sarson.cz
Čtvrtek Květen 24 15:14:57 CEST 2001

On 24 May 2001, Stanislav Meduna wrote:

Dobry den,

> No a k tomu samozrejme, ci je momentlne vobec mozne nejaku podobnu
> metodiku pouzivat na Linuxe s rozumnou podporou (tym nemyslim,
> ze si clovek maluje obrazky v nejakom univerzalnom editore) a ci
> v tomto smere existuju nejake aktivity.
>
> Zdravi

UML case jsme se zabyvali ve sve diplomove praci, bohuzel dalsi vyvoj
ponekud usnul (chybi motivace nebo par milionu :-), takze nas software
prilis doporucit nemohu. Ovsem ve asi nejlepsi - a i v Linuxu pouzitelny
je UML case Together. Je napsany v Jave a podporuje znacnou cast UML
modelovacich technik - od class diagramu, use cases, collaboration,
sequence a pod., a hlavne umi z diagramu neco vygenerovat (nejen hlavicky
trid). Zatim me totiz nejvice vadilo na UML case nastrojich, ze to je
kreslitko, ze ktereho nelze ziskat prilis kodu a pripadne upravy v kodu se
zpet reflektuji dost obtizne. Takoveto zaporne zkusenosti jsem mel
napriklad s Rational Rose 98 (verim, ze to mozna uz vylepsili).

   Ovsem Togrther ma obravdu vymakany round-trip engeneering, t.j. zmeny
ve zdrojaku se inhned projevi v diagramech a opacne. Licencni politika
firmy togethersoft je pomerne dobra - verzi Whiteboard muzete ziskat a
pouzivat pro libovolne ucely zdarma (umi pouze class diagramy), a pro
nejvyssi verzi Control Center vam poslou zdarma mesicni klic. Verze se
lisi jen v klici, neni tedy treba stahovat dve verze programu.

   Poznatky z praxe - pro Javu je to opravdu pouzitelne, pozivam to na
navrh trid a je to velmi prehledne, clovek se vyzna ve zdrojacich a je
videt celkova struktura projektu. Co se tyce dalsich diagramu, tak jsem
zkousel pouze sequence diagramy, ktere to taky umi generovat z
existujiciho kodu a to mi spis pripadalo dobre na dokumentaci - nez ze by
clovek primo klikal a vytvarel program grafickym zapisem. Podporuji i C++
a IDL (Corbu) a spoustu dalsich veci, je to velmi rozsiritelne (maji neco
jako OpenAPI v Netbeansech).

  Doporucuji vyzkouset, pro studijni ucely, ale i pro praxi idealni
nastroj. Adresa je http://www.togethersoft.com/. Nyni vysla nova verze
5.0, jeste jsem ji nezkousel, ale popis novych vlastnosti vypada docela
dobre.

S pozdravem,

	Mgr. Jindrich Sarson