Routery/switche, 802.1q a vice IP siti v jednom VLANu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Květen 24 16:06:11 CEST 2001

Zdravim,

je zde hodne lidi kteri se zabyvaji problematikou routovani a tak bych se
chtel zeptat zda nekdo neznate router nebo L3 switch ktery umi/podporuje
vlany 802.1q a dokaze k jednomu vlanu priradit vice IP siti.

Ted jsem na neco podobneho narazil u Summitu48 a nevim zda je to obecna
vlastnost VLANu nebo zda jsou na trhu zarizeni ktera to umi. Jde mi o to
ze potrebuji ke switchi L2 pripojit switch/hub na kterem bude pripojena sit
obsahujici dva logicke segmenty/subnety . Ja bych chtel cely tento tok
tlacit VLANem zkrz L2 na dalsi L2/L3 switch a tam jej zpracovavat/routovat.
Jenze na tomto switchi se da priradit VLANu jen jeden subnet. Nechci pouzit
dva VLANY protoze by to koncove zarizeni muselo umet 802.1q a hlavne bych
musel urcovat ktera stanice kam patri a podle toho konfigurovat porty .

Premyslel jsem jak je to udelano v linuxu, ale v tom vlan patchi se pise
ze se vytvori novy interface pomoci 'vlanctl add <device> <vid>' a ten
se pak konfiguruje ifconfigem. jenze ja bych potreboval neco jako eth0
a plus eth0:0 .. eth0:X pro dalsi site na stejnem interface. Ale tomu
vlan device ktere si vytvorim muzu ifconfigem priradit zase jen jednu
adresu/subnet a pro dalsi subnet si musim vytvorit dalsi device a vlan ?

Nepohybujete se nekdo v teto oblasti ? - je mozne vlanu priradit vice
IP siti kdyz mam spravne zarizeni nebo si moc vymyslim ?