[motl na physics.rutgers.edu: Petice sekty pro nasilne sireni Linuxu aneb politika na UK nepatri]

Pátek Květen 25 09:09:11 CEST 2001

On Thu, 24 May 2001, CyBorg wrote:

> Tak to je síla. Zavolejte Chocholouškáááááá!!!!!!¨
> "Tenhle politování hodný omyl se nám stává..."
>
> To jako myslí vážně to snad ne!?
> A jestli ano tak lituji jen strojového času, který použil k napsání toho
> "manifestu"...

Ma pravdu v tom, ze petice je natlakova.
Ma pravdu v tom, ze zmeny ve spolecnosti se deji s podporou extremnich
   nazoru (at uz filozofickych, politickych nebo jinych), protoze jinak
   by si vetsina tech "jinych" ani nevsimla, natoz aby o tom uvazovala.
Ma pravdu v tom, ze petici jsme (i kdyz ja jsem se s neidentifikoval,
   vetsina ano, takze ji musim uznavat) zaujali vyhraneny postoj a pouzili
   extremni nastroj (tj. vyplytvali jsme hned na zacatku nejtezsi kalibr).
Ma pravdu v tom, ze takove extremni akce nikdy neprospeji celku, ale jen
   uzke skupine, ktera z toho patricnym zpusobem bude tezit (jinak
   takove extremni projevy vzbuzuji spise negativni a podezdrivavy
   postoj vetsiny, vcetne toho, ze protivnik snadno pouzije tento pamflet
   proti nam samotnym).
Sam se svym dopisem stavi do stejne extremisticke polohy, takze jeho
   deklarace je nekonzistentni a obsahuje vnitrni rozpory (zejmena
   sam vyviji natlak na akademicky senat a navic mu predklada jen
   jednostranne argumenty, coz je klasicka manipulace s fakty).
Nema pravdu v tom, ze Linux je 15 let za Windows, nebot v te dobe zadne
   Windows neexistovaly (myslim tim od M$) [mam silny pocit, ze se
   Linus zminoval o 5 letech a mel na mysli zejmena Linux jako desktop].
Nema pravdu ve smyslu, ze "X je lepsi nez Y, protoze ma uzavreny kod",
   protoze pro to neexistuji zadna podlozena tvrzeni (stejne jako pro
   nektera dalsi jeho tvrzeni, ale plati to i pro nektera tvrzeni v
   petici).

Celkove se mu povedlo nastavit nam velmi peknym zpusobem zrcadlo, tj.
pokud se nekdo citi tim prispevkem urazen, mel by si uvedomit, ze stejne
nebo velmi podobne pocity vyvolala nase petice u tech "ostatnich".

Myslim, ze bychom si z toho vsichni meli odnest ponauceni (resp. se
zamyslet) a hlavne Lubosovi nenadavat, ale snazit se kdyztak prinest
rozumne argumenty (podle meho nejake sice jsou, ale neni jich tolik, aby
se vyznam sdeleni dal odmitnout nebo zvratit jeho vyznam).

--
                        Milan Kerslager