sitovani (mailovani) pod linuxem

Pátek Květen 25 15:57:19 CEST 2001

On Fri, May 25, 2001 at 01:32:47PM +0200, Peter Cernoch wrote:
> Hezky den vsem.
>
> Nevite nahodou nekdo o nejakem odkazu nebo strucnem navodu (podle
> moznosti v cestine) ktery by zacatecnika vice zasvetil do pojmu jako
> sendmail, qmail, fetchmail, postfix, ..... ?
>
> Jde o to, ze linux pouzivam jako desktop.
> Mailovani mi funguje pod sendmailem, ale myslim ze pro pracovni
> stanici je to zbytecny obr resp. bezpecnostni problem.
> Stejne maily posilam/prijimam pres smtp/pop3 server na
> ktery se mailovy klient musi nedrive pripojit.
> Rovnez - jak jsem cetl nejsem sam - se soustavne koukam
> [...]

mutt - program na citanie a posielanie posty
postfix - server na odosielanie posty ( v tomto pripade)
fetchmail - client na prijimanie posty cez pop3

Postfix ma na starosti komunikovat s s inym MTA (napr. postfix) za
ucelom odovzdania si E-mail-ov. Ak je E-mail urceny lokalnemu
pouzivatelovi je odovzdany lokalnemu dorucovatelovi ( procmail,
maildrop). Ak E-mail nie je urceny lokalnemu pouzivatelovi tam ho
odovzda inemu MTA, bud cielovemu, ak je schopny sa s nim spojit, alebo
ak je definovany tzv. smarthost tak jemu.

Fetchmail sa spoji s POP3 serverom a stiahne odtial postu. Odovzda ju
bud MTA, alebo lokalnemu dorucovatelovi.

Mutt pri odosielani sa spoji s MTA (postfix), postu cita z mailboxu kam
ho dorucil lokalny dorucovatel.

Ak ide o konfigurovanie:
Postfix ma velmi podrobne popisany konfiguracny subor ( v anglictine :()
Mutt detto. Fetchmail som este nevidel, pouzivam popclient ( Nasiel som
ho tusim cez freshmeat.).

Windows&Office jsou jako droga. Krasny a prijemny prvni dojem,
zvyknes si a nemuzes uz bez nich zit.
A pak zacnou prichazet vedlejsi ucinky ...