Nasobeni na prikazovem radku

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Květen 25 16:03:59 CEST 2001

On 25/05/2001, Pavel Trubl wrote:

> Dobry den,
> narazil jsem na tuto 'zahadu':
>
> # TEST=`expr 2 * 3` ; echo $TEST
> expr: syntax error
>
> Scitani, odcitani a deleni je v pohode, ale nenasobi to...
> Jak by to melo vypadat? Cetl jsem clanek na root.cz, ale tam pisou
> znak pro nasobeni normalni hvezdicku, kterou mi to nebere.

To neni zadna zahada, ale variace na vcera probirane tema escapovani
specialnich znaku. Hvezdicka je ve zpetnych apostrofech shellem normalne
expandovana na "vsechny soubory/podadresare v aktualnim adresari". Je
treba zajistit, aby shell hvezdicku neexpandoval, takze pred ni musite
psat backspace (Ondrej ji muze uzavirat do obycejnych apostrofu a
dokonce i do dvojitych uvozovek [bash] :)))

Jinak se z toho stane neco jako:

expr 1 soubor1 soubor2 soubor3 2

Tudiz spravne je to napr. takto:

# TEST=`expr 2 \* 3` ; echo $TEST

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka