IrDA na desce

Milan WWW Pikula www na terminus.sk
Neděle Květen 27 12:24:04 CEST 2001

Ahoj,

	k pojmom okolo infra:
je niekolko moznosti, ako pristupovat k portu. Najcastejsie sa vyskytuje
SIR (rychlost je maximalne 115200 a s infrakom sa pracuje presne ako so
seriakom) a FIR (rychlost do 4 megabit, ale treba ovladac na infrak).

Na komunikaciu s S35 (osobne mam S25, ale to je to iste) staci SIR;
v linuxe mozem teda pristupovat k infraku citanim a zapisovanim /dev/ttyS*.
Na tomto prenose su v pripade IrDA komunikacie navesane dalsie protokoly.

Podpora tychto protokolov je v jadre, ale treba jadru nejako povedat, aby
na "raw" prenos pouzivalo seriovy port. Takze jadro kompilujem s:
CONFIG_IRTTY_SIR (Infrared-port device drivers -> IrTTY), kde sa v
helpe pise, ze to pouziva seriovy driver linuxu. Samozrejme zakompilujem
podporu seriaku. Na zaver prikazom  irattach /dev/ttySx (x je nejake cislo;)
"prilepim" nizkourovnovy driver na driver seriaku.

Teraz uz mam moznost prenasat nejake data, ale ako? Vyssie IrDA protokoly
su napr. IrLAN (na robenie sieti cez irda), ale hlavne IrCOMM, ktory
umoznuje seriovu komunikaciu s infra zariadeniami. Takze zakompilujem
do jadra aj CONFIG_IRCOMM (IrCOMM protocol) a potom idem trebars
minicomom na /dev/ircomm0 a AT-prikazmi kecam so siemensom.

	Milan

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk