Nakup IDE radice (s RAID1)

Petr Stanek Snek na Penguin.cz
Neděle Květen 27 20:35:52 CEST 2001

jiri.musil na email.cz wrote:

> Dobry den,
> potreboval bych poradit s vyberem nejakeho vhodneho IDE radice (PCI)
> ktery umi RAID 1 (mirroring) a ktery by bez komplikaci fungoval
> pod Linuxem.....

Doporucuji IDE Ultra ATA/100 radice 3Ware 6000.
	- RAID 0,1,10, RAID 5, JBOD
	- Ultra ATA/100
	- Hot Swap
	- Hot Spare
	- S.M.A.R.T. Support
	- 3DM Disk Management
	- Debian 2.2+, Red Hat 6.3+, SuSE 6.3+

Prodava se v provedeni pro osazeni 2x,4x,8x IDE diskem.
Kazdy disk ma svuj vlastni IDE radic a "master ksandu".
Celek pak ridi procesor s vlastni pameti.

RAID pole se sestavuje pomoci "BIOSu" a nebo pres SW 3DM.
3Ware je primo podporovan v standardnim jadre 2.2.15+.

Provozuji jej pod Debianem, ktery jej pri instalaci autodetekuje :-)
Bootovani je bez problemu chova se to jako SCSI radic s /dev/sda :-)
3DM zasila report o stavu pole na e-mail a na PC speaker ;-)

Provoz radice s Linuxem naprosto bezproblemovy (7mesicu), mam jej
osazen 4x30GB disky IBM Deskstar 75GXP (RAID 5 s upgradovanym BIOSem)

Po zaregistrovani na domovskych strankach chodi informace
o novinkach a problemech techto radicu.

Jedine - ze se mi nepodarilo zprovoznit 3DM Disk Management
s podporou SSL,SNMP a ze potrebuje k behu portmap.

Prodava se i v CR viz http://www.3Ware.com
Cena primerena k vykonu a tomu co to vse umi :-)

> Jako jediny ktery sem nasel s primou podporou pro Linux je ABIT Hot Rod 100 Pro, ktery by mel mit podporu pro jakousi distribuci Gentus(?) Linux.

No kdo se koukne primo do jadra 2.2 najde tam bez nutnosti dalsich
zaplat
prave jen 3Ware v sekci SCSI ;-)

S uctou Snek
'Snek' Petr Stanek                          http://www.penguin.cz/~snek
Compaq ASE, Linux LCP                        Tel.: ++420 (0)69 613 4160
17. listopadu 24                              GSM: ++420 (0)604 2397 11
736 01 Havirov-Podlesi                           mailto:snek na penguin.cz
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz