Jdk 1.3 od Sunu a RedHat 7.1

Neděle Květen 27 21:00:47 CEST 2001

[Ja trest za to, ze vytahuji z hrobu stare tema a jeste skoro flamewar,
jsem dneska matce pomohl povesit pradlo. :) ]

On Sun, 20 May 2001, Zdeněk Mazanec wrote:

>     Do haje, ja vazne nechtel zadny flamewar. Upozornoval jsem na to,
> ze nechci. Ale kdykoliv se do me/do firmy nejaky akademik zacne
> navazet, ze chceme _software zadarmo_, a pritom si jen jako <pip>
> burzoust/poskok burzousta z komercni frmy dovedu stezovat, tak
> poskakuju jako panacek na perko.
>     Zvlast, kdyz se k podobne perle propujci nesporne velmi chytry
> clovek. Jako by nevedel, z ceho je placen.

Ehm...ja myslel, ze inteligence je placena z potu delnicke tridy...
A krome toho jsem si prave v diari overil, ze jsem ten komentar psal
v case, kdy jsem zil z penez, ktere jsem sam ziskal jako poskok jineho
burzousta, takze namitky o akademicich jsou irelevantni. :)

> Jako by nevedel, ze firmy (aspon ta "moje") pouzivaji linux ne proto,
> ze je zadarmo, ale proto, ze je na dany ucel lepsi.

Ovsem priznejme si, ze kdyby nebyl zadarmo a volne siritelny, tak by ho
vetsina tech firem ani nevyzkousela. Ale to je jedno: pokud dana firma
pouziva Linux z toho duvodu, ze je lepsi, tim spis by mela byt ochotna do
nej neco zpatky investovat.

A pokud ho nepouziva ani tak firma, jako spis nekteri zamestnanci ve vice
nebo mene partyzanskem modu svym sefum navzdory. Bud se ti zamestnanci
musi smirit s tim, ze partyzanska valka je partyzanska velka, nebo se musi
ridit clankem, co byl nedavno v jednom cisle usenixoveho casopisu :login;,
ve kterem se vystizne rikalo, ze tato doba, kdy je velka poptavka po IT
odbornicich, je ta prava na to, aby zmineni odbornici mohli hledat
zamestnani s takovymi sefy, kteri pro ne budou mit vic pochopeni.

> Komercni firmy nejradeji za vsechno zaplati, jen aby na to mely papir.

Takovy ten papir, co je na nem napsano "Neposkytujeme vubec zadnou zaruku.
A kdybyste nahodou nasli pravni klicku, jak dokazat opak, pak stejne
rucime jen tim, co jste nam zaplatili."? (To je volny preklad toho, co
obsahuje drtiva vetsina licenci ke komercnimu softwaru. Kdo neveri, at si
nejakou precte. Mimochodem, v jedne licenci byla perla rikajici, ze
vyrobce muze ("may") platicim uzivatelum poskytovat podporu. So much for
papers.)

> ted tu mame klubko sunu se solarisem, a docela si zoufame. Ale mame
> firmu a papir.

Parafrazujeme-li poucku o narodech a vladach, pak muzeme rict, ze kazdy
ma takove manazery a takova manazerska rozhodnuti, jaka si zaslouzi.

On 20 May 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Na druhej strane pokial sa den s niecim morim, stoji to firmu
> viac ako kupit windoze, takze ten vrchny citat plati aj pre mna.

Pokud by se u tech Woken nebylo pak skutecne potreba se s nicim morit
ani ten jeden den - porizovaci cena, pak asi budou pro danou vec
vhodnejsi reseni.

> Aby sa dnes dalo v komercnej sfere na Linuxe realne usetrit,
> musi ich mat firma vela vo viac-menej rovnakej konfiguracii
> a/alebo musia byt pouzivane len na standardne veci. IMHO tento
> stav este dlhsi cas potrva.

Nebo kdyz potrebuje delat veci, ktere na necem jinem (mineno spis
jako !free-unix-like-OS, nez jako !Linux), delat nelze (pripadne lze,
ale jen za vylozene prohibitivni cenu).