SAMBA - konfigurace

Maca Petr macapetr na post.cz
Pondělí Květen 28 22:33:49 CEST 2001

Dobry den

  Mam problem s nastavenim samby :

1) V rpirucce se pise ze se da konfigurovat z netscapu, kdyz se zada
adresa lodahost:901, ale me to nejede. Localhost hleda netscape v
nejakem vyhledavaci a kdyz misto localhost dam svou ip adresu, tak to
zahlasi, jako nenalezitelne. Co s tim ?

2) Umim nakonfigurovat normalni uzivatele, ale neumim nastavit to, aby
nejaky adresar byl pristupny vsem bez hesla. Vzdycky to chce po
uzivateli heslo, nebo ho to vubec nevezme. Tady prikladam muj smb.conf.
Co je v nem spatne ???
Muzete mi nekdo poradit co tam napsat abych mohl adresar /sdileny sdilet
pro vsechny bez hesla ???

3)  Jak se da v prohlizet sit, neco jako ve Windows "okolni pocitace",
kde se zobrazuje chyerarchicka struktura a muzu se divat na vsechny
pocitace pritomne v siti ?

;****************section global*****************
[global]
     workgroup = purk
     server string = Linux-Samba-server
     client code page = 852
     load printers = False
     log file = /var/log/samba/log.%m
     max log size = 50
     socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
     encrypt passwords = yes
     smb passwd file = /etc/smbpasswd
     username map = /etc/smbusers
     os level = 34
     browseable = yes
;     unix password sync = yes
     null passwords = yes
     dns proxy = no
     share modes = yes
;     map to guest = Bad User
;*******************section homes*****************
[homes]
     comment = Home Directories
     browseable = yes
     writable = yes
[public]
;    user = everybody  # ??????  Tady nevim co napsat za uzivatele ?????
    path = /sdileny    #        Tento adresar ma pro jistotu vsechna
prava povolena
    browseable = yes
    comment = HOSTuv adresar
    public = yes