SAMBA - konfigurace

Igi igi na wo.cz
Úterý Květen 29 00:07:45 CEST 2001

Tuesday, May 29, 2001, 3:49:35 AM, napsal:

MP> Dobry den

MP>   Mam problem s nastavenim samby :

MP> 1) V rpirucce se pise ze se da konfigurovat z netscapu, kdyz se zada
MP> adresa lodahost:901, ale me to nejede. Localhost hleda netscape v
MP> nejakem vyhledavaci a kdyz misto localhost dam svou ip adresu, tak to
MP> zahlasi, jako nenalezitelne. Co s tim ?

SWAT (to co umoznuje komunikovat se Sambou nadalku) je nutne nejprve
zapnout. Tusim, ze nekde byl konf. soubor SWAT, kde stacilo odmazat
radek, ktery standardne SWAT vypinal. Podivej se do /etc/services,
/etc/inetd.conf, tam nekde by to mohlo bejt.

U Samby 2.2.0 je mensi chybicka, adresar /usr/share/swat musis
nakopirovat do /usr/share/samba (tj. vznikne ti
/usr/share/samba/swat), jinak to nebude slapat.

MP> 2) Umim nakonfigurovat normalni uzivatele, ale neumim nastavit to, aby
MP> nejaky adresar byl pristupny vsem bez hesla. Vzdycky to chce po
MP> uzivateli heslo, nebo ho to vubec nevezme. Tady prikladam muj smb.conf.
MP> Co je v nem spatne ???
MP> Muzete mi nekdo poradit co tam napsat abych mohl adresar /sdileny sdilet
MP> pro vsechny bez hesla ???

Koukam, ze radek "null passwords = Yes" tam mas. Nemuze byt problem v
sifrovanejch heslech ? Do [global] dej "unix password sync = no",
pak napr. pres LINUXCONF pridej nekolik uzivatelu Linuxu (treba
se jmenem "krtek", heslo dej jakekoliv). Pouzij prikaz "smbpasswd -a krtek", heslo nech prazdne. Pak
se prihlas do Windows se jmenem "krtek" bez hesla a zkus nakouknout do
nejakeho vzdaleneho adresare na Sambe.

> [...]
MP>      null passwords = yes
MP>      dns proxy = no
MP>      share modes = yes
MP> ;     map to guest = Bad User
MP> ;*******************section homes*****************
MP> [homes]
MP>      comment = Home Directories
MP>      browseable = yes
MP>      writable = yes
MP> ;******************section public*****************
MP> [public]
MP> ;    user = everybody  # ??????  Tady nevim co napsat za uzivatele ?????
MP>     path = /sdileny    #        Tento adresar ma pro jistotu vsechna

Tohle mi pracuje skvele podle predstav, popis to snad nepotrebuje :)

[pro_vsechny]
        comment = Programy pro vsechny cleny site
        path = /home/pro_vsechny
        write list = administrator, admin
        create mask = 0777
        directory mask = 0777
        guest ok = Yes
        delete readonly = Yes

[pro_zapis]
        comment = Adresar, do nehoz muzou vsichni zapisovat
        path = /home/pro_zapis
        read only = No
        create mask = 0777
        directory mask = 0777