TeX + Vim (was: SuSE nebo RedHat)

David Antos xantos na informatics.muni.cz
Úterý Květen 29 09:05:05 CEST 2001

Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz writes:

> Hmm, taky jsem si po dlouhem vybirani zvolil vim misto emacsu (nic proti,
> proste jsem si vybral a nebylo to zrovna snadne). Co se ale tyka
> vztahu
Ano, mezi dvema vybornymi editory se vybira spatne:-) (Ted jsem nastval
vsechny :-).)
> vim + TeX, chybi mi zejmena pohyb po chybach v zdrojaku po prekladu TeXem.
> Predstavuju si neco takoveho:
>
> - editace
>
> - preklad texem (nejlepe nejaka zkratkova klavesa)
Stacilo by napsat si treba Makefile a na nejakou klavesu si namapovat
prikaz :make ve vim (a zapnout autowrite). Je to bajecne universalni.

> - automaticke zpracovani logu a skok na radek s prvni chybou (se
>   zobrazenym prislusnym radkem logu)
Vim 6.0 umi zobrazit do druheho okna vysledek prekladu, kdyz mu reknete,
jak jsou chybove hlasky formatovany (hledejte v manualu errorformat),
tak umi i chodit po chybach. Ovsem na ostre Vim 6.0 si jeste pockame par
tydnu.

> - editace chyby, po stisku klavesy skok na dalsi chyby ...
viz vyse, podivejte se na quickfix v manualu Vim, 5.x jen neumi dat
hlasky do okna.

> - po opraveni vsech chyb preklad a dal dokola ...
>
> Jen jsem se chtel zeptat, jestli to je soucast Vim, nebo jestli to nekdo
> nema uz udelane. Ja jsem ve Vim co se podpory TeXu tyka rozchodil jen
> syntax highlightling.
>
> Dalsi vec, co me zajima v souvislosti s TeXem - jak prinutil ispell, aby
> nehlasil chyby na texovych konstrukcich a vsimal si jen textu. A jak je to
> se vzhahem ispell + Vim a konkretne ispell + TeX + vim?
man ispell: -t     The input file is in TeX or LaTeX format.
Vim samo ispell nepodporuje, v blizke dobe asi nebude, uzivatele to
nepovazovali za prioritu (ano, o prioritach pro implementaci v 6.0 se
hlasovalo). Urcite nekdo napsal makra pro volani ispellu z Vim, zkuste
do google napsat ispell vim.

> A co doplnovani klicovych slov v TeXu a (nejaka) kontrola syntaxe? Emacs
> to pry umi !!!
Klasicky Vim pristup by byl nadefinovat si klavesove zkratky pro
nejpouzivanejsi konstrukce. Na kontrolu syntaxe by snad TeX stacil,
ne?:-) Emacs v TeX modu umi kontrolovat veci typu balancovani zavorek a
spravne uzavorkovani matematiky, nicmene byla to prvni vec, kterou jsem
vypnul. Kdyz zacnete delat trochu tricky veci, zacne to vadit.

> Diky za nasmerovani.
>
> -- Honza Houstek

                                D.A.
--