TeX + Vim (was: SuSE nebo RedHat)

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Květen 29 12:24:37 CEST 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz> wrote:
>     Opravte mne jestli se mylim, ale distribuce od ispell odchazely,
> protoze je to zastarala zalezitost, nove se pouziva aspell (a novejsi RH
> jiz ani ispell neobsahuje), proto mozna ta velmi nizka priorita...

Nevim, jestli "distribuce odchazeji od ispellu" v novem RH je aspell,
v novem SuSE ispell, ostatni neznam.

Proc je ispell "zastaraly"?

- protoze na nej nikdo 5 let nesahl, coz muze byt priznak, ze je stabilni;
  faktem je, ze existuji patche, aby ispell umel HTML, ktere soucasti
  posledni verze ispellu nejsou
- protoze pro nej neexistuje knihovni rozhrani
- protoze nenabizi i vzdalenejsi slova, kdyz zadne slovo blizke preklepu
  neexistuje

Naproti tomu do aspellu neni mozne nacpat morfologii, takze je potreba dat
do slovniku vsechny tvary, kterych je v cestine (pro srovnatelne pokryti
textu slovnikem) asi 20x vice nez v anglictine. Diky tomu je cesky slovnik
75 MB drobecek (cesky u ispellu asi 5,5 MB, anglicky u aspellu i ispellu
necele 3 MB) a zrovna tolik RAM potrebuje pri behu, aby bezel svizne. Na
pocitaci s 32 MB RAM muze byt cloveku ukradene, ze aspell nabizi lepsi
opravy preklepu nez ispell, kdyz na ne musi cekat vice nez minutu.

Rekl bych, ze vybavit ispell knihovnim rozhranim bude o poznani lehci nez
doplnit do aspellu moznost zadavat morfologii. Pokud by pritom mel aspell
nabizet stejne dobre moznosti opravy, jako to dela dosud, bude to hodne
velka veda a fuska a pravdepodobne se to i negativne odrazi na rychlosti.

Neboli si myslim, ze prechod na aspell neni v ceskem prostredi rozumny.

                                                         Howgh
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229