NFS a all_squash

Jiri Smitka xsmitka na hwlab.felk.cvut.cz
Úterý Květen 29 22:33:31 CEST 2001

Preji dobreho dne,
potreboval bych pomoci s nastavenim NFS a vysvetlit jeho podivne chovani.
Cilem je zpristupnit adresar na serveru pro vsechny uzivatele pro cteni i
zapis, a to tak, ze vsechny zapsane soubory vlastni uzivatel nobody. Server
jsem nastavil takto:

/etc/exports:
/usr/public/public 10.1.1.0/255.255.255.248(rw,all_squash,anonuid=99,anongid=99)

/etc/passwd:
nobody:x:99:99:nobody:/:

Nastaveni na strane klienta:

/etc/fstab:
linux:/usr/public/public  /svr  nfs  user,exec,dev,suid,rw,rsize=1024,wsize=1024 0 0

Server: RedHat 6.1 CZ
Klient: RedHat 7.0 CZ

Namontovani pri startu probehne v poradku a pokud jsem root, tak vse funguje
tak, jak ma, mohu cist i zapisovat. Jenze prihlasim-li se jako prosty uzivatel,
mohu cist, ale nemam v tomto sdilenem adresari prava k zapisu !!! Vypada to jako
chyba na strane klienta, ale ja zaboha nemuzu najit kde. Ze by to bylo kvuli
jine verzi ? Pokud vas nekoho neco napadne, budu vdecny za radu.

Diky moc !
Zdravi Jirka