Fatalni porucha Linuxu

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Úterý Květen 29 23:47:35 CEST 2001

Pekny a nicim neruseny dobry vecer ;-)

Podobne prispevky mazem hned, ale toto mi predsa nedalo....
Takze mily a inteligentny pisatel....

> Dik za zaslani asi 50 diskusnich prispevku o Linuxu. Chapu to tak, ze
> konference o Linuxu automaticky prihlasi kazdeho, jehoz mail nekde ziska,
> podle principu otevreneho zdroje, nebo Vasemu linuxovemu server precvakla
> ozubena kolecka? Ja se do ni urcite neprihlasil. :-) Ostatne uz proto, ze

Server prihlasi uzivatela po zaslani mailu na adresu
linux-subscribe na linux.cz
Nasledne este posle kontrolny mail ci dotycny naozaj chce byt prihlaseny.
Takze len treba zalovit v pamati, ono si na to priemerne inteligentny clovek
vzpomenie. No a este jedna moznost (ale bez overenia) - po zaslani
prispevku na adresu linux na linux.cz od neregistrovaneho cloveka
ako ochranu pred spamom vrati mail s opetovnou ziadostou o zaslanie
prispevku a az ten je pusteny do konferencie (no a mozno pri tej
prilezitosti aj prihlasi do konferencie). Takze co, este stale to urobil
"Samo????"

> je pro me Linux zajimava (a dnes silna, viz zastoupeni Linuxu mezi
> servery), ale slepa vetev vyvoje, ktera ma treba za Microsoft Windows
> zpozdeni asi 15 let, viz vyrok jeho vysosti stvoritele Linuxu

No zalovim v pamati.... V roku 1985 som si kupil Sinclair ZX Spectrum+,
ktory mal len interpreter BASICu a vedel pracovat s paskou a microdrivom,
teda predchodcom diskety. Prve XT som vydel pri maturitach v roku 1991
a to nam profesor ukazoval NortonCommander a vrcholom bol Text602.
No a DOS vo verzii tusim 3.3 alebo uz 4.0???? A ak dobre pocitam to je
10 rokov (ozaj - mlady muz tahal si uz vtedy svojho kacera???).
No a prvy graficky operacny system bol MacOS pre pocitace
Apple Macintosh z ktoreho velky Bill ukradol a vykramil co sa dalo.
A este to urobil zle - denne sedim za MACom a je to system,
ktory je maximalne pritulny k uzivatelovi, mys ma len _jedno_
tlacitko a co je podstatne - pada podstatne menej ako Windows ;-)

No a prvy Windows co som stretol bol 3.0 (alebo 2.0? - moc si
uz na to nepamatam) ale bolo to pred nejakymi desiatimi rokmi.
A ak nieco podobne Linus povedal tak je vhodne si to dat do kontextu
s dalsim obsahom toho, co povedal. Isto to nebola jedinna vyslovena
myslienka. A keby so bola az taka slepa vetva tak by velke SW
firmy neportovali pod Linux svoje aplikacie (Adobe, Corel,...)

> http://www.cw.cz/cw.nsf/page/1819AE1B17C8FBAFC1256944003F473D
>
> Moje osobni zkusenosti s Linuxem jsou podprumerne. Clovek celi
> permanentnim problemum, vsechno musi instalovat rucne, fonty a multimedia

No ono podstata je v skusenostiach a v studiu literatury. Moze bezny
clovek riadit jadrovu elektraren? Ved ty, ktori tam sedia su tiez len
obycajny
ludia ako my. Len vedia nieco ine ako my...

> apod. a priori nefunguji, neustale nam vrzal hard disk, protoze Linux
> defaultne spatne delil pamet apod. To neni nic pro praktickeho uzivatele,

To som moc nepochopil, co nespravne delil? Ak je tym myslene ze swapoval
tak to robi aj WinShit. Len s tym rozdielom, ze vo vasom oblubenom systeme
sa ohladom disku neda nastavit skoro nic. A WinShitov mi preslo pod
rukami vela ale ani na jednom nesla rychlost zapisu na disk vyse 9,8MB/s,
co mi chodi so spravne nastavenym diskom po sieti na Linuxovy server.

> ktery opravdu chce mit pocitac na neco. Linux je spise pro nadsence, kteri
> porad potrebuji neco opatrovat, jen aby to fungovalo, a citit se, jak jsou
> diky tomuto opatrovani makaci, ale jinak nic moc s pocitacem nedelaji. :-)

No takze som amater. Mam DTP studio s osmimi Macmi a dvoma PC. Vsetky
datove subory su ulozene na Linuxovom serveri (je to "klasicky" zlepenec -
celeron 433+komponenty "co suplik dal", teda ziadna znackova masina.
Bezne sa cezen denne prezenu desiatky GB dat - obrazky, postscripty,...
A tiez je ro router medzi tromi sietami, postovy server, dial-up server.
A az na jedinnu HW zavadu - odisla mi zakladna doska (a pri tej prilezitosti
aj jeden disk) ten server _NESPADOL ANI RAZ!_ Jedine restarty
(ktorych je ako safranu) boli pri rekonfiguracii systemu. Takze splna vsetko
co od neho chcem. Bezi, nepada a na rozdiel od WinKliku po zeditovani
textoveho konfiguraku netapem "co som este nezaklikol ze to nechodi".

> S nastupem Windows XP se stane Linux opravdu systemem, ktery jakztakz v
> chodu udrzuje jen radka amaterskych a chaotickych levicovych nadsencu a
> vylepsovatelu, kteri propagaci nadvlady volneho softwaru podrezavaji vetev
> sami pod sebou, uz proto, ze vetsina jsou studenti informatickych oboru na
> univerzitach, od nichz se predpoklada, ze jejich budouci profesi bude

No len pre zaujimavost. NASA pouziva Linux pri vyskumnych projektoch
v kozme. O WinShite som v tejto suvislosti zatial nepocul (a pozorny
citatel licencneho zlepenca od Mrkvosoftu zisti, ze je to nemozne lebo oni
nerucia ani za to, ze sa to da nabootovat - citejte, je to faaakt bomba!)
No a kto videl film Titanic tak vsetky efekty boli rendrovane na alfach
s operacnym systemom Linux. A je toho vela, vela a vela...

> prave tvorba software (za penize). Doporucuji take

Ono kazdy musi z niecoho zit, neda sa robit za modre oci. Ale
cela filozofia Linuxu je o inom....

> http://www.microsoft.com/mind/0599/flux/flux0599.htm
>
> Petice za prioritu programu s otevrenym zdrojem je projevem hlouposti
> autoru. Jednou z hlavnich vyhod otevreneho zdroje je, ze crackeri mohou
> nedostatky hledat primo ve zdroji, a maji proto mnohem vetsi nadeje nejake
> najit a globalne jich vyuzit.

Sikovny kreker si program disasembluje (no v dnesnej dobe sa to da vratit
spetne aj do vyssieho jazyka ako asssembler) a svoje si v kode najde.
Nepristupnost zdrojovych textov v ziadnom pripade nezarucuje
bezpecnost OS ani ineho SW. A vyhodou otvoreneho zdroja je to,
ze ak najdem v programe chybu mozem si ju kedykolvek opravit
(ak teda viem programovat a problemu rozumiem). A mozem si
SW upravit presne podla svojich potrieb, zoptimalizoat a pod.
A tiez nemusim cakat kym s niekto "zmiluje" a vyda servis pack.
A potom zistim, ze je len na anglicku verziu a z lokalizovanou nejde.
A cakam a cakam.... Toto je ta vyhoda? Vyskusajte tak vychvaleny
IE 5.0! A on pre istotu posle maximum o vasom pocitaci samemu
velkemu Billovi vraj preto, aby vedel ako mi najlepsie pomoct.
A co ak to raz urobia v svojom chranenom a skrytom kode
s citlivymi udajmi niektorej firmy a predaju to konkurencii?
Takze otvorenost zdrojovych kodov chrani aj pred tymto.
Kedykolvek mozem skumat ako sa mi program sprava
a co konkretne robi....

> Jeste jednou dekuji za zaslane prispevky a ted Vas prosim, abyste me
> vyradili nebo napsali, jak to mam udelat: URL vypsane v radce o
> odhlasovani nefunguje - jak nakonec clovek v souvislosti s Linuxem celkem
> ocekava. ;-)

Ale ono to funguje.... Len treba skusit ....
a je to v casti "Provoz konference" v tretej ciernej gulicke druha prazdna
gulicka, citujem:
Provoz konference
Chod konference zajišťuje listserver CZLUGu, používající software ezmlm.
Správcem konference linux na linux.cz je Jan "Yenya" Kasprzak
<linux-owner na linux.cz>.
List server umí automaticky obsluhovat administrativní příkazy. Neposílejte
je prosím do listu! Pošlete zprávu na adresu příslušného příkazu:
           Pro přihlášení do listu pošlete e-mail na adresu:
linux-subscribe na linux.cz.
           Pro odhlášení se z listu použijte adresu
linux-unsubscribe na linux.cz.

> Jeste chci rict, ze na CD s ceskou mutaci Red Hat 7.1 byla chyba, viz
> http://www.linux.cz/
Ano, vecsina ludi si to vsimla. A preco vam to vadi???? Oprava bola
relativne rychla, nie?

> Doporucuji nainstalovat nejaky profesionalni operacni system. ;-)

Ano, vsetci tu prihlaseny (az na par vynimiek) ho pouzivaju! A vola sa UNIX!
Teda v nasom
pripade to bude Linux...

Ozaj! Viete ze vo Windows 2000 su chyby? Vysiel uz SP1 a isto sa pripravuje
SP2 8-()

Pekny den a zamyslite sa nad tym co, kde a ako napisete. Inac vas bude
mat vecsina ludi za blazna co nevie o com rozprava.Alebo ak nemate po
veceroch
co robit ucte technicku podporu MS, zide sa im to...

Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskoho 19, Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/5526153, fax: +421/849/5621454