VFS: Cannot open root device "" or 08:41 (problem s instalaci linuxu)

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Květen 30 17:51:15 CEST 2001

On Wed, 30 May 2001, Frank J. Tomes wrote:

> Dobry den,
> nedari se mi nainstalovat linux na novy 20 GB disk. Na prvnich 4 GB
> mam win98 (primarni part.), ostatni je volne misto.
>
> Zkousel jsem take v Part. Magicu ty partitions pro linux pripravit
> (root i swap pod 1024 cylindrem, root jako primarni part.), ale
> nepomohlo to.
>
> Instalace po bootu z cd nebo i z diskety se pokazde po uvodni
> obrazovce a vyberu typu instalace (text, graficka) zasekne s hlasenim:
>
> VFS: Cannot open root device "" or 08:41
> Please append coorect "root-" boot option
> [...]

Asi se nedohodne linux-bios-hd-cd, skus v BIOSu jako HD dát none,
potom při startu linuxu zadat parametry HD hda=cyl,head,sect hdb=none
hdc=cdrom hdd=none.

Mě to na jednom PC jak bylo hdb volné a nezadal jsem hdb=none vytuhávalo.

Jaký máš nastaven mod disku v BIOSu lba atd... UDMA PIO, je disk přepnut
do ATA33 a pod.....

Jinak kolik tam máš paměti, při instalaci to chce aspoň víc jak 16M, nemáš
něco přetaktováno - paměti, procesor atd.....

|            Ostrava                     |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne