pppd

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Středa Květen 30 23:48:41 CEST 2001

Michal Vadila wrote:

> Pri kerneli 2.4.3-20 a pppd 2.4.0-4 ktore su standartne v distribucii MDK
> 8.0, spolahlivo KERNEL PANIC!!! staci spustit aj ako obycajny uzivatel.

ja mam rh7.1 en, kernel 2.4.5, v /etc/ppp/options mam jedinou radku
lock, ktera danou situaci neovlivnuje, a pri spusteni pppd bez parametru
(jako root, nemam to suidnute) pppd udela presne to, co je napsano v
jeho manualove strance - pokousi se o ppp dialog na zarizeni pripojene k
stdin
(terminal). to vysvetluje ten "divny" vystup a snad i proc nejde ^C
apod. - vsechno, co napisete, si precte pppd (a nepochopi to). po
chvilce vsak
pppd pochopi, ze za terminalem sedici uzivatel neni zkompilovany s
podporou ppp, a necha toho (mozna se nekde nastavuje timeout). zadny
kernel panic ani nic podobneho... (pokud jste v tomto smeru stastnejsi,
zkuste vyuzit znacnou podporu debuggingu/logovani u pppd, mozna se k
necemu dostanete).
ovsem napadlo me, zda za to nemuze framebuffer, resp. to, co pppd dela s
terminalem, ktery jede na framebuffer konzoli. na vlastni oci jsem
videl, jak diky framebufferu (rh 7.1, kernel 2.4.neco) prestalo chodit
su na konzoli. duvod? su po uspesne autorizaci spustilo shell, ten si
prechroustal nejake /etc/profile, z toho zjistil, ze ma spustit "stty
erase ^?", a tento proces pri pouziti framebufferu  totalne vytuhl  -
zabralo az kill -9. zajimave ovsem je, ze to tuhlo jen pri su (cili
jinak stty erase ^? na konzoli bez problemu), a to jen v "jednom smeru"
(root->user nebo naopak, nevzpominam si). ale v napr. v xtermu bylo su
stale v pohode (a kdyz jsem to cele na konzoli skousel stracovat, tak to
ani nevytuhlo). dle meho nazoru az moc nedeterministicke jednani
(minimalne v prostredi linuxu). jeste ze je fb experimental, jinak bych
se skoro zlobil...

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU