2 autonomni systemy, 2xprovider, routing

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Květen 30 23:56:11 CEST 2001

martin.re na centrum.cz writes:

> Mam takovyto problem:
> Potrebuji vyresit pozvolny prechod od jednoho providera ke
> druhemu s tim ze to chci bez vypadku sluzeb (predevsim mail, www
> k nam i ven). Nechci hned z technickych duvodu stareho providera
> zrusit hned, bude to otazka spise delsiho casoveho useku, bude
> slouzit jako zalozni.
> Kazdy provider je na firewallu (linux, 2.4) pripojen jednou
> sitovou kartou. Mailserver ma aktivni jednu sitovku s dvema
> adresami (ale muze mit i dve sitovky) a je v demilitarizovane
> zone (linux na jadre 2.2.19).
> [...]

Pokud se podivate do archivu, tak jsou tam otazky a odpovedi prave na
tuto vec. Abych vam usnadnil hledani, nektere jsou ode mne.

Dynamicky routing vam zde nepomuze, jedine kdyz si nechate pridelit
vlastni cislo autonomniho systemu a prinutite oba providery, aby s
vami delali BGP - hodne stesti.

Jinak se to da zvladnout policy routingem. Jednou jsem to delal pro
tri soucasne pripojene providery.

Brno, Czech Republic