Re: Telefoní karta

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Čtvrtek Listopad 1 09:13:22 CET 2001

Dobre ranko,

> Co byste kam cpal? Vy si nekam cpete GO kupony?! :-OOO Uff. Ach jo...

Mam taky pocit, ze pointa je jednoducha. V krajine za morom existuje
cierna krabicka pripojena k pocitacu a do nej sa strci karta.
No a vola a plati sa z nej. Ono je v podstate jedno akym sposobom
je to HW riesene (ci snimac magnetickej karty v klavesnici,
EPROMka ako "klasicka" telefonna karta strcena do skatulky
pripojenej na porta alebo cokolvek ineho. Je to teda karta
umoznujuca platenie alebo autentifikaciu volaneho nadialku.
Pointa je jednoducha - u nas je to _NEPOUZITELNE_.
Za morom to mozu pouzivat napriklad k spoplatneniu
sluzieb za internet a podobne, u nas to proste neexistuje.
Riesi sa to inymi sposobmi - audiotext, stieracie kupony
a podobne. A bezpecnost v podmienkach beznych
pripojeni sa tiez riesi inak (meno, heslo). HW overenie
totoznosti sa u nas zatial moc nerozsirilo (teda zasa
pri "nizkej" teda "beznej" urovi zabezpecenia. A ked
sa njedna o nieco dolezitejsie (nar. banky) nastupuju
GRID karty alebo autentizacne kalkulatory.
Ked tu nema niekto co robit a zaobera sa nezmyslami
asi bude lepsie na jeho "napady" nereagovat a nezatazovat
konferu zbytocnostami. Nemyslite?!
Odpoved na otazku "Mam volaciu kartu Telecomu,
kam je strcit?" by som pochopil, ale otazku "Vo WinShite
je nejaka volba o telefonnej karte ktora mi je na nic
ale ako mi bude nanic pod Linuxom?" nechapem ;-)
Takze sa venujme rozumnejsim problemom, nie?

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
Phone: +421/44/55 26 153, phone/fax: +421/44/56 21 454