kde sehnat bezdiskouvou stanici

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Sobota Listopad 3 16:57:20 CET 2001

Jakub Cerny wrote:
> Pro skolu pripravuji navrh na linuxovou ucebnu o cca 15 stanicich. Bude tam
> vykonny server a k nemu planujeme pripojit bezdiskove stanice. Vse
> samozrejme pod Linuxem.
>
> Nechce se mi ovsem stanice udelat jen jako 'vykuchana' PC. Nevite, jestli v
> Cechach nekdo dodava primo bezdiskove PC v tiche a male skatuli (bez
> vetraku)? Na zahranicnich webech jsem nasel zajimave krabicky, ktere maji na
> desce audio, video, sit, serial, parallel, USB a to vse podporovano Linuxem.
>
> Budu vdecen za jakykoli tip.

1) vemte klasicke microATX PC, jen bez disku a podobnych veci.
Je to neco, co se vyrabi v obrovskych kvantech a je to overeno.
Pokud koupite cokoliv jineho, tak jde o veci v malem mnozstvi
a riskujete velke problemy. I kdyz si jednu vec koupite na
vyzkouseni, tak nez to overite a objednate 40 ks pro nasazeni,
tak je vam uz misto verze A1 dodana verze A2, ktera vyjma jmena
toho nema s predchozi nic spolecneho a muzete byt snadno
v pruseru. Mluvim z vlastnich zkusenosti, mame takovych veci
uz plnou skrin.

2) pokud vas bod 1 nepresvedcil, tak se daj koupit komplet PC
ve velikosti disketove mechaniky 5,25". S Celeronem 800,
128MiB RAM sitovkou, zvukovkou, USB a spol to vyjde pod 40 kKc.
K tomu nejaky LCD za 15 kKc a mate vyreseno. Neco podobneho
s Crusoe procesorem a 3,5" velikosti je o par korun levnejsi.
Jakakoliv firma prodavajici prumyslove komponenty vam to
nabidke.
Za podstatne levnejsi peniz a asi i vice nabizeno jsou PC
formatu POS nebo PLX. Dela to uz vic firem, bedny jsou casto
elegantne vypadajici 1, 1.5 nebo 2U velke veci s moznosti
floppy+CD-ROM vepredu, dela se to i v dual CPU.
Resit podobnou vec, tak tohle je druha moznost v poradi za
microATX.

	Majkl