XFree 4.1 a ceska klavesnice (bylo: RH 7.2 CZ ...)

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Listopad 5 10:31:21 CET 2001

On Po, 2001-11-05 at 12:25, Zdenek Pizl wrote:

> zvolte si nejakou velkou klavesu, do ktere se lehko
> trefite, ja pouzivam CTRL+SHIFT+SPACE ;o)
>
> Dalsi moznosti je KDE uplest (cti uhackovat) trochu jine
> zpracovani udalosti od klavesnice ...
> 						Z.P.
Zkoušel jsem se se s tím poprat v gnome. Moje výzkumy:

Přepínání mezi cz a us klávesnicemi lze řešit prográmky
setxkbmap nebo xmodmap a v apletu pro gnome panel - gkb - se dokonce dá
nastavit i přepínání pomocí Shift-Shift a jiných kombinací.
Má to jen malou vadu (no spíš podstatnou, ale snad by to šlo poopravit).
V WM sawfish lze touto kombinací přepínat pouze v případě, že není
aktivní žádné okno, jinak tento event zřejmě chytne sawfish a snaží se
ho zpracovat. Bohužel v nastavení klávesových zkratek v sawfish není
možné kombinaci Shift-Shift zadat, tak jsem to obešel přes klávesy F11 a
F12. Nejsou to sice dva shifty, ale funguje to velmi rychle (nemusím
čekat, než se klávesnice přepne - nevím ale, jestli to není jen
rychlostí počítače PIII 700Mhz, 192MB paměti, stálo by zato otestovat to
na pomalejším stroji).

Závěr: připadají mi tyto možné varianty řešení:
1) Donutit (opravit) sawfish, aby si vůbec kombinace shift-shift
nevšímal a propustil to pro gkb
2) Opravit sawfisf tak, aby umožňoval klávesové zkratky jen ze samých
meta kláves, tj. i sva shifty

Toto neřeší situaci ostatních gnome WM, ale snad vám to někomu pomůže v
dalších výzkumech a dotažení věci do funkčního stavu. Já bohužel C-čkem
nevládnu, tak to sám opravit neumím.

Pavel