RH 7.2 CZ - kdy bude

Pondělí Listopad 5 16:16:16 CET 2001

Milan Kerslager wrote:
> [...]

	Jsem rad, ze jsme se vratili k vecne debate.

> 1) ja jsem nic takoveho neupravoval

	Bohuzel stejnou odpoved (podrobnosti naleznes v archivu konference)
jsem obdrzel od Tebe i s problemem bootovani v RunLevelu 5 v RH 6.2. CZ
(problem s autentizaci uzivatele v libovolnem xdm). RH 6.2. EN
instalovan s identickymi 'kliky' mysi byl funkcni, cesky ne. Myslim, ze
uzivatele toto neznamena, uzivatel ma problem a potrebuje jej vyresit,
ne vedet, ze nikdo nic nemenil, ackoli to nefunguje (a v originale
fungovalo).

	Sam vim (a ja take), jak se muze pri trivialni zmene rozpadnout spousta
dalsich veci, instalovany OS je velice krehke zbozi...

> 3) v prirucce je podrobne vysvetleno, jake chyby a kam se maji
>    posilat

	Ano, myslim, ze odstavec:

Prosíme, neobracejte se na autory distribuce a balíčků s dotazy. Nejprve
se snažte najít řešení v přebohaté dokumentaci (je k dispozici na tomto
CD, po instalaci obvykle v adresáři /usr/doc/jméno_porogramu-verze i
jinde na Internetu, viz níže) a pak se teprve obraťte do výše zmíněné
konferece. Českým autorům posílejte POUZE hlášení chyb, o kterých jste
100% přesvědčeni, že je mohou opravit, nejlépe i popisem nápravy. Pro
hlášení a sledování chyb ve vlastní distribuci slouží Bugzilla firmy
Red Hat (http://developer.redhat.com/). V žádném případě se neobracejte
na autory distribuce se svými HW či SW problémy! Support si můžete
zaplatit
u českých odborníků nebo přímo u firmy Red Hat (http://www.redhat.com/,
avšak budete si muset koupit jejich *originální* distribuci).

	popisuje vse naprosto jasne. Jenze pokud jsem to udelal (z prosteho
naivniho faktu, ze kdyz anglicky original funguje, je vhodne o chybe
(stravil jsem clovekodny hledanim chyby, uspesny jsem nebyl) spravit
ceske autory), dostal jsem odpoved 1). To nebyl potesujici vysledek.

	Druhak, odstavec vychazi z predpokladu, ze uzivatel je vice nez zdatny
(znaly) uzivatel a ze je schopen jasne kategorizovat problem a kdo za
nej 'muze' - tento predpoklad muze (ale casto neni) byt splnen. Navic
spousta veci se sice presunula do originalniho Red Hatu (BTW to ma RH
tolik zakazniku v japonsky a hebrejsky mluvicich zemich, ze se vyrojilo
takove mnozstvi balicku v RH 7.2. s tim spojenych?), ale 'ceske zmeny'
stale 'spravuji' casto Cesi - myslim si, ze je vhodne nez BugZillu
vyuzit primeho kontaktu v rodnem jazyce, mylim se?

> 4) zadny produkt "Red Hat Linux 7.2. CZ" nebude existovat, existuje Ceska
>    mutace Red Hat Linuxu a jeji verze 7.2 zatim neni.

	Ja si toho jsem vedom a tesim se, ze budu moci na svuj dekstop
nainstalovat ceskou mutaci RH 7.2., kterou jsem (RH 7.2. EN) shodou
okolnosti 'osahaval' tento vikend. Nasel jsem nekolik nesrovnalosti,
ktere si myslim, ze nejsou moji chybnou obsluhou a rad bych je zde
konzultoval nez budu psat relevantni BugReporty, bohuzel dotycne
poznamky jsem zapomnel na pracovnim stole, snad zitra. Verim (a chci
verit), ze zustaneme (pouze) ve vecne rovine.

	Takze zaverem i ja se tesim (a mile rad vyuziji vysledky projektu) na
Red Hat 7.2. v ceske mutaci, mohu tedy vedet alespon nastin casoveho
horizontu, kdy budou dostupne ISO images? (neminim polemizovat nad
rozsahem praci)